لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۰

رزمایش جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای عمان


نمایی از یک رزمایش دریایی ایران در تنگه هرمز
نمایی از یک رزمایش دریایی ایران در تنگه هرمز
همزمان با بالا گرفتن تنش بر سر برنامه هسته‌اى جمهورى اسلامى و تنها به فاصله اندکى پس از برگزارى یک رزمایش دریایى توسط سپاه پاسداران، نیروى دریایى ارتش ایران رزمایش دریایى دیگری را در دریاى عمان برگزار مى‌کند.

به گزارش خبرگزارى مهر، نیروى دریایى ارتش ایران قصد دارد هفته‌ آینده رزمایش دریایى «ولایت ۸۹» را در آب‌هاى دریاى عمان برگزار ‌کند.

برگزارى این رزمایش دریایى تازه توسط نیروى دریایى ارتش ایران در حالى صورت مى‌گیرد که هفته گذشته یگان‌هاى دریایى سپاه پاسداران رزمایشى را با نام «پیامبر اعظم ۵» در آب‌هاى خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار کرده بودند.

رزمایش‌هاى دریایى پى‌درپى ایران در آب‌هاى خلیج فارس و دریاى عمان در حالى برگزار مى‌شود که به دنبال تن ندادن ایران به خواسته‌هاى جامعه جهانى تنش برسر برنامه اتمى این کشور رو به فزونى نهاده است.

در این میان دریادار حبیب‌الله سیارى، فرمانده نیروى دریایى ارتش ایران درباره هدف از برگزارى رزمایش‌هاى دریایى ایران گفته است: «نمایش قدرت دفاعى و بازدارندگى در قالب اجراى رزمایش‌هاى موفق خواهد توانست، قدرت واقعى جمهورى اسلامى ایران را به رخ کشورهاى استکبارى بکشد.»

همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها بر سر برنامه اتمى ایران، کشورهاى آمریکا و اسرائیل بارها تأکید کرده‌اند که هیچ گزینه‌اى از جمله حمله نظامى به تأسیسات هسته‌اى ایران را براى حل این بحران از نظر دور نخواهند داشت.

در مقابل جمهورى اسلامى اعلام کرده است که اقدامات احتمالى ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران را بى‌پاسخ نخواهد گذاشت و مقام‌هاى عالى‌رتبه نظامى ایران نیز چندین بار تهدید کرده‌اند که در صورت اقدام نظامی علیه ایران تنگه هرمز، آبراهی که حدود ۴۰ درصد نفت مورد نیاز جهان از آن عبور می‌کند، را خواهند بست.

از سوى دیگر روز شنبه در مراسمى ده فروند «بالگرد تهاجمى طوفان» که گفته مى‌شود در کارخانجات صنایع هواپیماسازى ایران ساخته شده است، به نیروهاى مسلح ایران تحویل داده شد.

احمد وحیدى، وزیر دفاع ایران در باره ویژگى‌هاى ایران بالگرد گفته است: «این بالگرد یک بالگرد تهاجمى مجهز به سامانه‌هاى سلاح پیشرفته شامل موشک‌هاى ضد تانک، راکت انداز و توپ ۲۰ میلیمترى است و از چابکى بسیار بالایى برخوردار است.»
XS
SM
MD
LG