لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۱

جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی؛ آمريکا از شکست گريخت


آمريکا مسابقه دو بر صفر باخته در برابر اسلوونی را به تساوی دو بر دو بدل کرد و اميدهای خود برای راهيابی به مرحله ۱۶ تيمی از گروه سوم جام جهانی را زنده نگاه داشت.

مردان ماتياز کک در مسيری قرار گرفته بودند که با دومين پيروزی پياپی و راهيابی زودهنگام به دور بعد فاصله چندانی نداشتند.

در نيمه نخست اسلوونی با گلهای والتر بيرسا و زلاتان ليوبايانکيک از حريف حاضر در شش دوره اخير جام جهانی دو بر صفر پيش افتاد و راه همه حمله های حريف دونده و سخت کوش را بست.

مسابقه مهيج دو تيم اسلوونی با آمريکا در دقيقه ۱۳ با گل بيرسا شکل مهيج تری گرفت. او با دريافت توپی در فاصله ۲۵ متری دروازه «تيم هووارد»، با شليک پای چپ آن را به سقف دروازه کوبيد.

در حالی که آمريکا برای جبران گل خورده در تکاپو بود ضربه آزاد فرانسيسکو تورز از لبه سمت راست محوطه جريمه با شيرجه و نوک انگشتان سمير هاندانوويچ به کرنر منحرف شد. در مقابل اسلوونی در دقيقه ۴۲ به گلی رسيد که آن را در رويايش جست و جو می کرد.

پاس ميليووژه نوواکوويچ دفاع آمريکا را به هم ريخت و توپ در موقعيتی عالی به ليوبايانکيچ رسيد تا با گريزی درست از تله آفسايد گل دوم را به ثمر برساند.

عامل بازيابی آمريکا در نيمه دوم دونووان بود که با استفاده از تعلل بوستيان سزار در نزديک خط طولی جناح راست حمله آمريکا، بازيکن تيم لس آنجلس گالاکسی پا به توپ گريخت و از آن گل روحيه بخش را ساخت.

لندن دونوون در دقيقه دوم نيمه دوم با فراری عالی و شليکی توقف ناپذير از زاويه بسته فاصله را به يک گل رساند و در فاصله هشت دقيقه به پايان مسابقه مايکل بردلی گل تساوی بخش را زد تا مانع پيشتازی اسلوونی در گروه و بالاتر از انگليس و آمريکا قرار گيرد.

در حالی که اسلوونی با همه قوا برای حفظ برتری در برابر تيم باروحيه آمريکا و صاحب برتری روی توپهای هوايی می جنگيد، سرانجام پسر مربی آمريکا، مايکل برادلی گل تساوی بخش سزاوارانه را به ثمر رساند. اين نخستين حضور يک پدر و يک پسر در ميدان جام جهانی است.

انگليس پس از اين مسابقه با الجزائر مسابقه ای برای خود يابی پس از تساوی يک بر يک با آمريکا را داشت.

آمريکا بدون شکست با دو امتياز بايد مسابقه سوم با الجزائر را ببرد تا بخت صعودش برای صعود ممکن باشد.

به نوشته سايت فيفا، کومن کولبی بلی، داور اين مسابقه پس از تساوی دو بر دو بی دليل گل سالم موريس ادو را در پی ضربه آزاد دونووان نپذيرفت.
XS
SM
MD
LG