لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۳

آمريکا انگلستان را متوقف کرد


تيم ملی فوتبال آمريکا در آخرين بازی روز دوم پيکارهای جام جهانی دومين شگفتی را خلق کرد و تيم ملی انگليس را در روستنبورگ يک بر يک متوقف کرد.

اين مسابقه در گروه سوم انجام شد و هر دو گل در نيمه نخست به ثمر رسيد. تيم آمريکا در طول مسابقه با تيم معتبر اروپايی و قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ به نبردی تمام عيار دست زد و هيچگاه قدمی پس نکشيد. با اين حال در رسيدن به گل تساوی بخش، رابرت گرين، دروازه بان تيم ملی انگليس در برابر شليک از راه دور کلينت دمپسی در دقيقه چهلم مسابقه اشتباه شوک آوری را مرتکب شد.

گل تساوی بخش در حالی از درون پنجه های گرين به درون دروازه غلتيد که در دقيقه چهارم مسابقه کاپيتان استيو جرالد در پی يک حرکت تيمی دفاع آمريکا را مات کرد و با ضربه ای هشيارانه و با بيرون پا تيم هوارد را مغلوب کرد تا به انگليس برتری دهد و به نخستين پيروزی اميدوار کند.

گل انگليس در پی پرتاب اوت گلن جانسون از راست برای فرنک لمپارد و پاس او بو وين رونی بود. مرد اول تيم منچستريونايتد توپ را به اميل هسکی سپرد تا پاس هشيارانه مهاجم تيم استون ويلا از روی لبه محوطه پنالتی موقعيت گلزنی را برای جرالد فراهم کرد.

اين گل می توانست آمريکا را به عنوان تيم کم شانس تر در اين مسابقه درهم بشکند.

اما در ورزشگاه رويال بافوکنگ مردان فابيو کاپه لو، با حمله های بازيکنان آمريکايی، به ويژه از جناح راست به عقب کشيدند و همين اشتباه به ضربه دمپسی و شليک او از فاصله ۲۵ متری منجر شد که در پی اشتباه دروازه بان انگليس گل تساوی بخش بازيکنان انگليس و هواداران آنان را به آسمان پرتاب کرد.

روی اين گل جرالد هم مقصر بود که فرصت داد دمپسی از مقابل او پا به توپ چرخش کند و شوت بزند، با اين حال به نظر نمی آمد اين ضربه برای دروازه بان تيم وست هام قابل مهار نباشد.

برای کاپه لو ايتاليايی اين گل به معنی اشتباه در گزينش رابرت گرين به جای ديويد جيمز با تجربه بود. نااميدی انگليس به برتری دوباره و رسيدن به پيروزی هنگامی جلوه کرد که جيمی کاراگر در نيمه دوم به جای کينگ به زمين آمد و او به همراه جرالد دو بار پياپی به دليل تکل ديرهنگام اخطار گرفتند.

اين در حالی بود که آمريکاييها تا آستانه گل پيروزی هم پيش رفتند. با پاس دانووان، آلتايدور پا به توپ گريخت و شليک کرد، اما ضربه اش به ديرک دروازه گرين خورد.

بهترين بخت گل انگليس در نيمه دوم نصيب شان رايت-فيليپس شد که هووارد توانست به داحتی ضربه ضعيف مهاجم منچستر سيتی را مهار کند. با اين حال در اواخر مسابقه اين تيم ملی آمريکا بود که برای زدن گل پيروزی فشار می آورد.

مسابقه بين الجزاير و اسلواکی در روز يکشنبه اگر برنده داشته باشد، تيم برنده پيشتاز گروه سوم می شود.

پيروزی آرژانتين بر نيجريه

در دومين مسابقه از گروه دوم تيم ملی آرژانتين به رهبری ديه گو آرماندو مارادونا با گل دقيقه ششم گابريل هاينز يک بر صفر بر نيجريه پيروز شد و به دليل تفاضل گل کمتر پس از تيم کره جنوبی در رده دوم قرار گرفت.

در اين مسابقه ليونل مسی با اين که به گلزنی توفيق نيافت، بهترين چهره ميدان بود و خوآن ورون در ميانه ميدان نقشی کليدی در پيروزی آرژانتين داشت.

مارادونا پس از پيروزی تيمش در ستايش از مسی و يارانش گفت:« آنان طعم پيروزی دارند. عشق مسی به توپ مانند عشق يک بچه به شکلات است!»

آرژانتين در برابر حريف آفريقايی بارها فرصت گل داشت اما تنها يک بار توانست در دقيقه ششم با ضربه کرنر خوآن سباستيان ورون و ضربه سر گابريل هاينز به گل برسد.

بازيکن برتر اين مسابقه ويسنته انايه اما، دروازه بان نيجريه بود که بارها مسی و مهاجمان آرژانتينی را ناکام گذاشت.

بازی بعدی آرژانتين در روز پنجشنبه با تيم ملی کره جنوبی بسيار حساس و سرنوشت ساز است. تيم برنده راه رسيدن به دور حذفی ۱۶ تيمی را هموار می کند.
XS
SM
MD
LG