لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۳

فاطمه کروبی به خامنه‌ای: اختلاف همسرم با جنابعالی چه ارتباطی با حق زیستن ما دارد؟


فاطمه کروبی
فاطمه کروبی
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده به آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، نسبت به اذيت و آزار خانواده اش توسط «نيروهای بسيج و سپاه» اعتراض کرده و نوشت: «آيا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخريب و اينگونه رفتارها غير اخلاقی را مجاز و مشروع می دانيد؟»

خانم کروبی نوشته است، گروهی که خود را «سرباز ولايت» می خوانند در شب هايی که به عزاداری های مذهبی شيعيان در ماه رمضان اختصاص دارد، در اطراف منزل مهدی کروبی تجمع کرده اند و مانع از برگزاری مراسم مذهبی شده اند. همسر رئیس سابق مجلس شورای اسلامی این افراد را به عنوان «نوکیسه های بی هویت» می خواند.

فاطمه کروبی در اين نامه خطاب به آيت الله خامنه ای پرسیده است: « اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقفند چه ارتباطی با حق زيستن خانواده و آسايش و آرامش همسايگان ما دارد؟»

مهدی کروبی، از نامزدهای معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران اخيرا با تمجيد از بازداشت‌شدگان گمنام رويدادهای پس از انتخابات، تاکيد کرده بود، با «رعب و وحشت و ترساندن مردم» نمی‌توان حکومت کرد.

در نامه سرگشاده خانم کروبی که در سحام نيوز منتشر شده، آمده است: «اوج وحشيگيری خود را با بکارگيری الفاظ سخيف عليه همسرم و خانواده، شعار نويسی بر ديوار مجتمع و همسايگان و تخريب اموال نشان دادند. اين جرايم مشهود بنام حمايت از حضرتعالی و در مقابل نيروی انتظامی صورت گرفت و جالب آنکه اين نيرو حتی جرات نزديک شدن به اين جماعت تحت الحمايه را نداشت».

خانم کروبی در نامه سرگشاده خود از آيت الله خامنه ای می پرسد : «آيا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخريب و اينگونه رفتارها غير اخلاقی را مجاز و مشروع می دانيد؟»

فاطمه کروبی در پايان نامه خود می نويسد «مزيد اطلاع به استحضار ميرساند که اين تهاجم وحشيانه توسط مامورين نيروی انتظامی و نيرو های امنيتی فيلمبرداری شد و البته اسنادی در اختيار است که در صورت صلاحديد، تقديم می گردد».

همسر مهدی کروبی در اوایل اردیبهشت ماه نیز با اشاره به ورود مردان مسلح به محل سکونت آن‌ها در غیاب خانواده، گفته بود که اگر به هريک از اعضای خانواده کروبی آسيبی برسد، مسئوليت آن با حکومت جمهوری اسلامی خواهد بود.

ساختمان محل سکونت مهدی کروبی، در اسفند ماه گذشته هدف تخريب گروهی از تندرويان طرفدار دولت واقع شد. فاطمه کروبی در پی اين حادثه، از خرابکاران به عنوان «مزدبگيران مسئولان فاسد» نام برده بود.
XS
SM
MD
LG