لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۹

دیدار مهدی کروبی با خانواده‌های زندانیان سیاسی


مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ایران روز چهارشنبه در دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی گفته است، به زودی «روزهای خوب و بدون ظلم و بی‌عدالتی» از راه می‌رسد.

به نوشته سایت اینترنتی سحام‌نیوز، مهدی کروبی، ‌از رهبران مخالفان دولت در ایران روز چهارشنبه در دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی ابراز اطمینان کرده است، «روزهای سخت» به پایان خواهد آمد.

آقای کروبی در این دیدار که به مناسبت عید غدیر و در منزل یکی از خانواده‌ یکی از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات انجام شد، گفته است: «بی شک این روزهای سخت ماندنی نیستند و به زودی شاهد روزهای خوب به دور از ظلم و بی‌عدالتی خواهیم بود.»

خانواده‌های زندانیان سیاسی در این دیدار از وضعیت «طاقت‌فرسای» بستگان خود در زندان و ندادن مرخصی به آنها انتقاد کردند.

به دنبال گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سال گذشته در ایران شمار زیادی از فعالان سیاسی و معترضان بازداشت شدند که عده زیادی همچنان در زندان به سر می‌برند.

این در حالی است که روند بازداشت مخالفان همچنان ادامه دارد و در اوایل مهر ماه سال جاری ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران به همراه شمار دیگری از اعضای این گروه توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد.

آقای یزدی پیشتر نیز در دی ماه سال گذشته و در جریان بازداشت‌های گروهی و گسترده در ایران، دستگیر و روانه زندان شده بود، ولی پس از مدتی به دلیل بیماری از زندان آزاد شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون درخواست‌های متعدد شخصیت‌ها و گروه‌‌های مختلف را برای آزادی ابراهیم یزدی،‌ که با ۷۹ سال سن به عنوان یکی از کهنسال‌ترین زندانیان سیاسی در ایران به شمار می‌رود،‌ نادیده گرفته‌اند.

به تازگی نیز گروهی از فعالان سیاسی و طرفداران حقوق بشر شامل شیرین عبادی، حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، عبدالعلی بازرگان، عبدالکریم سروش، احمد صدری، محمود صدری، محسن کدیور، عطاء الله مهاجرانی و حسن یوسفی اشکوری با نوشتن نامه‌آی به دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواسته‌اند، از تمام اهرم‌های موجود برای واداشتن مقام‌های جمهوری اسلامی به آزادی ابراهیم یزدی استفاده کند.

همچنین بیش از صد نفر از روشنفکران ایرانی نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار «آزادی سریع و بدون قید و شرط»،‌ دبیر کل نهضت آزادی ایران شده‌اند.

عباس امیرانتظام، علی‌اصغر حاج‌سید‌جوادی، مهدی خانبابا تهرانی، رامین جهانبگلو، حمید دباشی، علی کشتگر، عبدالکریم لاهیجی، فرخ نگهدار و علی مزروعی از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.
XS
SM
MD
LG