لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۲

کلمه: فرزندان موسوی و رهنورد در خانه‌ای در پاستور با آنها دیدار کرده‌اند


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نزدیک به یک ماه است که مشمول محدودیت‌های شدید امنیتی هستند
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نزدیک به یک ماه است که مشمول محدودیت‌های شدید امنیتی هستند
سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، در گزارشی از قول دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نوشته است که آنها روز سه‌شنبه هفته گذشته، ۱۷ اسفند ماه، در فضایی به شدت امنیتی «در خانه‌ای در خیابان پاستور» با پدر و مادر خود ملاقات کرده‌اند.

این ملاقات بر اساس گفته‌های فرزندان میرحسین موسوی، به خواست مسئولان امنیتی و تحت کنترل‌های شدید امنیتی صورت گرفته است و از آنها خواسته شده تا درباره این دیدار سکوت کنند.

با این حال دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نامه‌ای خطاب به مردم ایران که در وب سایت کلمه منتشر شده است، به بازگویی فضای این دیدار پرداخته‌اند.

دختران میرحسین موسوی در این نامه یادآور شده‌اند که از آنجا که زندان مختصات و تعاریفی دارد که از جمله آنها «قطع ارتباط کامل» زندانی با فضای بیرون و کنترل آن توسط نیروهای مسلح است، اکنون برای آنها مهم نیست که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد «زندانی خانه بن‌بست اختر در پاستورند یا در حشمتیه یا در خانه امنی در دماوند یا در جایی دیگر».

بر اساس این نامه، ملاقات فرزندان موسوی با پدر و مادرشان در خانه‌ای مملو از نیروهای امنیتی صورت گرفته و علاوه بر «ده جفت چشم نیروهای امنیتی» که از «دیوار شیشه‌ای» آنها را زیر نظر داشتند، یک مأمور امنیتی نیز در هنگام ملاقات «در تنها اتاق خانه» در میان آنها نشسته و در گفت‌وگوی آنها با پدر و مادرشان دخالت کرده است.

میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ماه در حصر کامل امنیتی به سر می‌برند و این نخستین دیدار آنها با فرزندانشان پس از نزدیک به یک ماه است.

پیش از این خبرهای منتشر شده در رسانه‌های هوادار جنبش سبز حاکی از آن بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به همراه همسرانشان به زندان حشمتیه تهران منتقل شده‌اند و گرچه این خبر در روزهای اخیر مورد تردید قرار گرفته اما مشخص نیست که آیا میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برای این دیدار به محل ملاقات انتقال یافته‌اند یا اینکه مدت نزدیک به یک ماه اخیر را «در خانه‌ای در خیابان پاستور» به سر برده‌اند.

همچنین مشخص نیست که آیا خانه‌ای که در خیابان پاستور، برای دیدار فرزندان موسوی و رهنورد با آنها در نظر گرفته شده، خانه شخصی میرحسین موسوی است یا خیر.

بر اساس نامه فرزندان میرحسین موسوی، ملاقات آنها و والدین‌شان به درخواست نیروهای امنیتی و پس از احضار عمو، خاله و یکی از سه دختر میرحسین موسوی صورت گرفته است و آنها به اصرار نیروهای امنیتی اقدام به خرید گل کرده و عازم دیدار والدین خود شده‌اند.

در نامه فرزندان میرحسین موسوی به نقل از وی تأکید شده است در روز ۲۵ بهمن، «در یورش مأموران امنیتی به خانه، بسیاری از اسناد و مدارک دوران نخست‌وزیری» بر اساس این نامه تنها باید در اختیار میرحسین موسوی باشد، «به همراه حجم قابل ملاحظه‌ای از اوراق و کتاب‌ها وسی‌دی‌های» زهرا رهنورد ضبط گردیده است.

بر اساس این نامه «در این یورش شخصی‌ترین اشیای خانه از جمله آلبوم‌های شخصی نیز مورد بازرسی قرار گرفته است».

فرزندان موسوی و رهنورد در پایان با تأکید دوباره بر غیرقانونی بودن حصر و محدودیت‌های اعمال شده، بار دیگر تأکید کرده‌اند که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد «جدی تر از گذشته بر عهد خود با مردم وفادارند.»

انتشار نامه فرزندان موسوی در مورد دیدار آنها با والدین خود در شرایطی است که وب سایت سحام‌نیوز، وابسته به مهدی کروبی، نیز روز جمعه در گزارشی نوشته که چراغ‌های خانه آقای کروبی شامگاه پنجشنبه، پس از ۱۸ شب، روشن شده است.

به نوشته سحام‌نیوز، پنجشنبه‌شب، چراغ‌های پارکینگ و ورودی و یکی از اتاق‌های نشیمن منزل مهدی کروبی روشن شده اما در حالی که فرزندان مهدی کروبی، «مطابق هر روز» مجدداً به منزل والدین‌شان مراجعه کردند «هیچ کسی اقدام به باز نمودن درب منزل و یا پاسخگویی نکرده است.»

در این ارتباط یک عضو خانواده مهدی کروبی به سحام‌نیوز گفته است که «هنوز هم معتقدیم که پدر و مادرمان در یک عملیات بازداشت – ربایش به محل نامعلومی منتقل شده‌اند و اگر هم بر اساس فشارهای فراوان داخلی و خارجی و اقدامات قهرمانانه ملت، به خانه باز گردانده شوند تا آنها را در منزل نبینیم فریب اقدامات حکومت را نخواهیم خورد. ضمن آنکه این تغییر مکان را به معنای پایان بازداشت آنها تلقی نخواهیم کرد.»
XS
SM
MD
LG