لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۱

وب‌سايت کلمه: موسوی و رهنورد در بازداشت خانگی به سر می‌برند


سايت «کلمه»، پايگاه خبری نزديک به ميرحسين موسوی، در خبری گزارش قبلی خود در خصوص وضعيت ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد را تصحيح کرده و می‌گويد اين دو هم اکنون در «بازداشت خانگی» به سر می‌برند.

«کلمه» روز سه شنبه نوشته است:«تحقيقات کلمه در روزهای اخير مشخص کرد که خانم رهنورد و آقای موسوی تا لحظه تنظيم خبر در بازداشت خانگی به سر می‌برند.»

وب سايت کلمه در نهم اسفندماه سال جاری خبر داده بود که طبق «اخبار موثق»، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان به زندان «حشمتيه» منتقل شده‌اند.

اين در حالی است که «کلمه» درخبر روز سه شنبه هفدهم اسفندماه خود نوشته است: «بدينوسيله خبر انتقال و از منزل به بازداشتگاه تصحيح و از مخاطبان محترم عذر خواهی می شود.»

«کلمه» در ادامه نوشته است: «بديهی است تناقض‌گويی، پرده‌پوشی و ابهام در گفتار مسئولان در مورد وضعيت اين عزيزان نيز به اخبار نگران کننده دامن می‌زد، وضعيتی ابهام‌آلودی که هم اکنون نيز از سوی مسئولان ادامه دارد. عدم شفافيت و صداقت مسئولان در اين زمينه و عدم اطلاع‌رسانی امکان دريافت خبر دقيق و قطعی را تا کنون با مشکلات جدی مواجه کرده است.»

درحالی کلمه از بازداشت خانگی ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد خبر داده است که پيشتر فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد اعلام کرده بودند شواهدی دال برحضور آنها در خانه ديده نمی شود.

به دنبال فرا خوان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری راهيپمايی حمايت از قيام مردم مصر و تونس در ۲۵ بهمن، ارتباط انها با اعضای خانواده و ديگران قطع شده است.

طی روزهای اخير مقام های جمهوری اسلامی خبر بازداشت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را رد کرده و می‌گويند آنها در خانه های خود به سر می‌برند.

ساعاتی پس از انتشار اصلاحيه «کلمه» در خصوص بازداشت خانگی ميرحسين موسوی، يکی از اعضای خانواده مهدی کروبی به «سحام نيوز» گفته است: «متاسفانه تا اين لحظه هيچ اطلاعی از وضعيت مهدی کروبی و فاطمه کروبی نداريم و بنا به شواهد قوی معتقديم ايشان در منزل نبوده و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.»

اين عضو خانواده مهدی کروبی اضافه کرده است: «تا زمانی که به صورت حضوری با پدر و مادر در منزل ديدار نداشته باشيم، هرگونه خبر مبنی بر حصر خانگی ايشان و مواردی از اين دست را تکذيب می‌کنيم.»
XS
SM
MD
LG