لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۹

کشتار در صنعا؛ دست‌کم ۳۳ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی در یمن


در ادامه اعتراضات مردمی در یمن، روز جمعه نیروهای امنیتی این کشور به روی معترضان در شهر صنعا، پایتخت، آتش گشودند، اقدامی که به مرگ دست‌کم ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر انجامید.

تلویزیون خبری سی‌ان‌ان در تازه‌ترین گزارش خود از اعتراضات یمن تعداد کشته‌های روز جمعه در صنعا را دست‌کم ۳۳ نفر اعلام کرد. این شبکه می‌گوید که بیشتر این کشته‌شدگان در خارج از دانشگاه صنعا جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از شاهدان عینی و امدادگران می‌گوید که «اراذل و اوباش حامی رژیم» در یمن از پشت بام خانه‌های اطراف میدان دانشگاه در صنعا به روی مردم معترض آتش گشوده‌اند.

به گزارش الجزیره، اغلب کشته‌ها از ناحیه سر و گردن هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

الجزیره همچنین می‌گوید از میان بیش از صد نفری که در جریان حادثه روز جمعه مجروح شده‌اند «بسیاری در وضعیت بحرانی هستند».

شمار کشته شدگان تظاهرات یمن از سی نفر تجاوز کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:05 0:00


به دنبال آغاز قیام‌های مردمی در کشورهای تونس و مصر، یمن نیز هفته‌هاست که درگیر اعتراض و ناآرامی به‌ویژه در پایتخت این کشور، صنعا، است.

تاکنون علی عبدالله صالح که بیش از ۳۰ سال در یمن قدرت را به دست داشته از توجه به خواسته مردم مبنی بر کناره‌گیری او خودداری کرده و تنها وعده داده است که در پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۳ اداره کشور را به کس دیگری بسپارد.

با این حال به‌رغم خشونت و تهدیدهای نیروهای امنیتی دولت، معترضان مخالف حکومت در یمن تقریبا هر روز به راه‌پیمایی در صنعا و دیگر شهرهای یمن دست می‌زنند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه از شرکت «ده‌ها هزار نفر» در تجمع اعتراضی میدان دانشگاه صنعا خبر داده و می‌گوید که مردم معترض هم‌چنان خواستار کناره‌گیری آقای صالح هستند.

شبکه الجزیره نیز از قول یک امدادگر حاضر در تظاهرات روز جمعه تعداد زخمی‌ها را بیش از ۲۰۰ اعلام کرده و می‌گوید احتمالا تعداد کشته‌ها افزایش خواهد یافت.

الجزیره همچنین می‌گوید که پس از نماز جمعه امروز مردم معترض علاوه بر صنعا در چهار یا پنج شهر دیگر یمن دست به تظاهرات زده‌اند.

کشتار روز جمعه تنها یک روز پس از آن اتفاق افتاده است که دست‌کم ۱۲۰ نفر در درگیری‌های شهر بندری حدیده مجروح و زخمی شدند.
XS
SM
MD
LG