لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۸

چهار «متهم اصلی» پرونده خمینی شهر در ملاء عام اعدام شدند


آماده سازی چوبه های دار برای متهمان پرونده خمینی شهر.
آماده سازی چوبه های دار برای متهمان پرونده خمینی شهر.

منابع خبری ایران اعلام کردند که چهار نفر از متهمان پرونده تجاوز به عنف در خمينی شهر، سحرگاه روز چهارشنبه، بيستم مهر، در ملاء عام به دار آويخته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، براساس رای صادره دادستان اصفهان که در ديوان عالی جمهوری اسلامی ايران نيز تایيد شد، چهار متهم اصلی اين پرونده در پارک بهشت شهرستان خمينی شهر اعدام شدند.

واحد مرکزی خبر، وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران، گزارش داده است که جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر به هنگام اجرای حکم اعدام متهمان یاد شده در محل حضور داشتند.

سوم خردادماه سال جاری، ۱۳ نفر که قمه، چوب و چاقو در دست داشتند با ورود به يکی از باغ‌های اطراف خمينی‌شهر اصفهان، هشت مرد شرکت‌کننده در يک مهمانی خصوصی را حبس و با ربودن شش زن حاضر در اين مهمانی و انتقال آنها به محلی ديگر به آنها تجاوز کردند.

شرکت کنندگان در اين ميهمانی شامل دو زوج، چهار خواهر و برادر با تعدادی از دوستان آنها بوده که به مناسبت روز زن در يکی از باغ‌های اطراف خمينی‌شهر اصفهان مهمانی برگزار کرده بودند که تا پاسی از شب ادامه داشته است.

مقامات قضايی پیشتر اعلام کرده بودند که از ميان متهمان اين پرونده ۹ نفر بازداشت شده و شش تن ديگر تحت تعقيب هستند.

رییس کل دادگستری اصفهان، ۲۰ مردادماه اعلام کرد که چهار تن از متهمان اين پرونده به اعدام در ملاء عام محکوم شده‌اند و برای برخی ديگر از متهمان اين پرونده نيز احکام سنگينی صادر شده است.

در حالی که برخی از مقامات مسئول و روحانیون، چند روز پس از رسانه ای شدن خبر این تجاوز گروهی، از مختلط بودن این مهمانی و به گفته آنان حضور زنان بدون حجاب در کنار مردان نامحرم در این باغ خبر داده بودند، غلامرضا انصاری، رییس کل دادگستری استان اصفهان، تأکید کرد که این مهمانی خانوادگی بوده است.

به دنبال انتشار این خبر، آيت الله آملی لاريجانی، رييس قوه قضاييه، دستور ويژه‌ای برای دستگيری عاملان جنايت خمينی شهر و رسيدگی به اين پرونده صادر کرد.

مقامات قضايی جمهوری اسلامی می گويند که پرونده ساير متهمان همچنان باز است.

بر اساس قانون مجازات اسلامی، حکم متجاوزان به عنف اعدام است و جمهوری اسلامی ایران در چند‌ماه اخير چندين تن را به اين اتهام به دار آويخته است.

XS
SM
MD
LG