لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۴۲

فائزه هاشمی به شش ماه حبس محکوم شد


فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی
فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی
فائزه هاشمی به جرم «فعاليت تبليغی عليه نظام» به شش ماه حبس و پنج سال محروميت از فعاليت‌های سياسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

حکم دادگاه خانم هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، سه‌شنبه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به رياست قاضی صلواتی به وکيل وی ابلاغ شد.

اوایل دی‌ماه جلسه محاکمه فائزه هاشمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی صلواتی تشکيل و وی به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام محاکمه شده بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:14 0:00
لینک مستقیم


غلامعلی ریاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در این باره گفت: «بر اساس این حکم فائزه هاشمی برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌ و عضویت در احزاب٬ گروه‌ها٬ انجمن‌ها٬ فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شد.»

وی افزود: «این حکم امروز اعلام شده و طبق قانون ۲۰ روز مهلت داریم که نسبت به حکم اعتراض کنیم.»

غلامعلی ریاحی، پیشتر گفته بود که «پرونده فائزه هاشمی رفسنجانی با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دلیل مصاحبه او با وب‌سایت «روز آنلاین» به جریان افتاده است».

فائزه هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گویی با «روز آنلاین» در مورد هتاکی‌هایی که در پارکینگ حرم شاه عبدالعظیم علیه وی صورت گرفت اظهار نظر کرده بود.

بر اساس ویدئویی که اسفندماه سال ۸۹ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، چند تن از «لباس‌شخصی‌ها» با حمله به فائزه هاشمی و بستگانش، وی را با الفاظ رکیکی مورد خطاب قرار دادند.

به دنبال این واقعه، خانم هاشمی در مصاحبه‌ای با سایت «روزآنلاین» که در تاریخ اول اردیبهشت‌ماه منتشر شد «بخش‌های درون حاکمیت» را مسئول این هتاکی‌ها دانست.

وی در این گفت‌و‌گو گفته بود: «مشخص است این‌ها خودسر نیستند. این مسائل نه تنها درباره ما، بلکه درباره همه، کاملا با برنامه‌ریزی انجام می‌شود و این تز را دنبال می‌کند که یا با ما باشید، یا ساکت باشید، یا نباشید.»

فائزه هاشمی رفسنجانی که در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، دو بار بازداشت شده است، همچنین با تأکید بر این‌که «همان افرادی که دستور سرکوب مردم را می‌دهند» چنین هتاکی‌هایی را سازماندهی می‌کنند گفته بود: «اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است.»

در همین حال غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاييه و دادستان کل کشور، روز دوشنبه گفته است که وب‌سايت «هاشمی رفسنجانی» به دليل مصاديق مجرمانه فيلتر شده است.
XS
SM
MD
LG