لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۳

نماینده خامنه‌ای: مسافران ایرانی سالی پنج میلیارد دلار خرج فحشا می‌کنند


حجت‌الاسلام رحیمیان
حجت‌الاسلام رحیمیان
نماینده رهبر جمهوری اسلامی در بنیاد شهید و امور ایثارگران «عمده» ایرانی‌هایی را که به خارج از کشور سفر می‌کنند متهم کرد که هدف‌شان از سفر به خارج «جز فحشا» نیست. به گفته این مقام، این مسافران ایرانی سالی پنج میلیارد دلار خرج فحشا می‌کنند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، به نقل از آقای رحیمیان، نماینده علی خامنه‌ای در بنیاد شهید، می‌گوید که سالانه «پنج میلیون ایرانی» به خارج از کشور سفر می‌کنند که مقصد تمام آنها کشورهای به گفته او «مرکز فحشا» است.

طبق محاسبه نماینده علی خامنه‌ای در بنیاد شهید، اگر هر یک از این ایرانی‌ها که هدف‌شان از سفر «فقط فحشا است» دست‌کم هزار دلار خرج کند، «سالیانه پنج میلیارد دلار از کشور برای فحشا هزینه می‌شود».

حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: «سالانه پنج میلیون نفر از کشور به کشورهایی سفر می‌کنند که مرکز فحشا است و عمده افرادی که می‌روند جز برای فحشا خارج نمی‌شوند.»

آقای رحیمیان که روز چهارشنبه، ۲۸ تیرماه، در مشهد سخنرانی می‌کرد نامی از کشورهایی که به گفته او «مرکز فحشا» است نبرده است.

این مقام جمهوری اسلامی در عین حال علاوه بر مسافران ایرانی پای آژانس‌های مسافرتی را نیز به میان کشیده و آژانس‌ها و روزنامه‌ها و حتی مخابرات کشور را نیز متهم کرده است که در هزینه کردن برای فحشا دست دارند.

او گفت: «عمده کار آژانس‌ها و تورهای مسافرتی نیز با همین هدف است و حتی روزنامه‌ها نیز برای آنها تبلیغ می‌کنند و مخابرات نیز برای آنها پیامک می‌فرستد و حتی این پیامک‌ها برای خود من نیز آمده است.»

به اعتقاد نماینده رهبر جمهوری اسلامی، وقتی آژانس‌ها برای یک هفته تور مثلا تایلند کمتر از پانصد هزار تومان از مردم ایران مطالبه می‌کنند، این هزینه واقعی تور نیست و «باقی این مبلغ از ۲۰ میلیارد دلاری که آمریکا برای تهاجم فرهنگی در نظر گرفته» می‌آید.

این گفته در حالی است که تاکنون هیچ دولتی در ایالات متحده آمریکا صرف «۲۰ میلیارد دلار» با هدف «تهاجم فرهنگی به ایران» را تصویب نکرده است.

نماینده رهبر ایران در بنیاد شهید همچنین آمارهای رسمی و دولتی در مورد گردشگری و جذب توریست در ایران را «دروغ» خوانده و پس از مخالفت کلی با مقوله جذب توریست خواستار آن شده است که ایران به سوی جذب زائر حرکت کند.
XS
SM
MD
LG