لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶

بیژن نامدار زنگنه: اموال بابک زنجانی به درد وزارت نفت نمی‌خورد


بیژه نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران
بیژه نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران از جلسه ویژه دولت برای تصمیم‌گیری درباره اموال بابک زنجانی در هفته آینده خبر داد و در عین حال گفت که «اموال وی به درد وزارت نفت نمی‌خورد».

بیژن نامدار زنگنه شامگاه پنج شنبه ۱۹ تیر گفت: «اموال بابک زنجانی شامل خودرو، هواپیما، زمین و هتل است که به درد وزارت نفت نمی‌خورد. تمام اموال او نیز، حتی ۴۰ درصد از بدهی وزارت نفت نمی‌شود».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای زنگنه اضافه کرد: «فارغ از تاخیر در پرداخت‌ها، اصل بدهی این فرد بیش از هشت هزار میلیارد تومان است. در حالی‌که کل اموال او شاید سه هزار میلیارد تومان هم نشود».

سخنان آقای زنگنه در حالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز ۹ تیر گفته بود که «سه دسته افراد از داخل و خارج کشور پیغام داده و یا به صورت مستقیم مراجعه کرده‌اند که حاضرند بدهی بابک زنجانی را پرداخت و اموال وی را بردارند».

وزیر نفت ایران نیز با بیان اینکه چند روش برای پرداخت بدهی وزارت نفت از اموال بابک زنجانی وجود دارد افزود: «ما تلاش داریم در جلسه‌ای ویژه که هفته آینده برگزار خواهد شد، در این‌باره تصمیم بگیریم».

محسن قمصری، معاون امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، ۱۳ تیر ماه، گفته بود که بابک زنجانی و نیروی انتظامی که در دولت پیشین عهده‌دار فروش بخشی از نفت خام و میعانات گازی کشور شدند نتوانسته‌اند محموله‌ها را به فروش برسانند و عمده بدهی آقای زنجانی به‌خاطر هزینه نگهداری این محموله‌ها در کشتی‌ است.

بابک زنجانی به گفته خودش مالک بیش از ۷۰ شرکت و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه در ایران و خارج از کشور است. او سال گذشته به اتهام «فساد مالی» بازداشت و روانه زندان شد.

وعده افزایش تولید نفت به پنج میلیون بشکه

وزیر نفت ایران در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که وعده افزایش تولید نفت به پنج میلیون بشکه در روز محقق شود.

آقای زنگنه گفت: «تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم و محدودیت‌های اعمال شده از سوی طرف مقابل نمی‌تواند ما را در این امر محدود کند».

وی افزود: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که نفت بیشتری بفروشیم اما آن‌ها نیز تلاش خود را برای جلوگیری از این کار انجام می‌دهند».

خبرگزاری ایسنا در گزارشی اعلام کرده که تولید نفت ایران در سال ۹۱ با کاهش ۲۷.۲ درصدی نسبت به سال قبل به پایین‌ترین میزان خود در هشت سال اخیر رسیده است. دراین سال همچنین صادرات نفت ایران ۴۹ درصد کاهش داشته است.

XS
SM
MD
LG