لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۸

نقض آتش‌بس ۲۴ ساعته غزه؛ هیات اسرائیلی از قاهره فراخوانده شد


مقامات اسرائیل می‌گویند که گروه‌های شبه‌نظامی فلسطین با شلیک سه فروند راکت به خاک اسرائیل آتش‌بس موقت را نقض کرده‌اند.

در همین حال خبرگزاری‌ها از اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل و حمله به نوار غزه خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه، ۲۸ مرداد به نقل از خبرنگار خود در منطقه نوشت که یک هواپیمای اسرائیلی به ناحیه شرقی شهر غزه حمله کرده و به سمت آن آتش گشوده است.

گزارش‌ها درباره حمله به نوار غزه را ارتش اسرائیل نیز تایید می‌کند اگرچه خاطرنشان می‌سازد که نیروهای نظامی اسرائیلی گروه‌های «تروریست» را مورد هدف قرار داده‌اند.

گفت‌وگوی حسین قویمی با مئیر جاودان فر، کارشناس مسائل خاورمیانه، درباره نقض آتش بس غزه
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:47 0:00
لینک مستقیم

درگیری‌های نظامی میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در شرایطی ادامه می‌یابد که طرفین پس از مذاکراتی طولانی دوشنبه شب برای تمدید آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت توافق کردند، اما این توافق دوام چندانی نداشت.

سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی سه فروند راکت به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند که نزدیکی شهر برشه‌وه در محوطه‌ای باز فرود آمده‌اند و به همین خاطر تلفاتی نداشته‌اند.

به دنبال این رخداد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دستور داد که گروه مذاکره‌کننده اسرائیلی شهر قاهره را ترک کنند و به کشور بازگردند، امری که دورنمای صلح را مبهم‌تر از قبل می‌سازد.

جنگ اخیر غزه میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی به مرگ حدود دو هزار فلسطینی انجامیده است که اکثریت آنها غیرنظامی بوده‌اند.

در این میان دولت مصر تلاش کرده است نقش میانجی را بازی کند و در این راستا مقامات اسرائیل و فلسطین تاکنون چندین دور مذاکرات را در قاهره برگزار کرده‌اند که در مواردی به آتش‌بس‌ موقت انجامیده است.

XS
SM
MD
LG