لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۶

هشدار جنتی به روحانی در مورد «چیدن مهره‌های فتنه»


دبیر شورای نگهبان با انتقاد از، به گفته او، «چیدن مهره‌های فتنه» در سمت‌های دولتی، از مجلس ایران به دلیل رد گزینه‌های پیشنهادی وزارت علوم تشکر کرده و از حسن روحانی، رئیس جمهور، خواست در «فکر خود تجدید نظر کند».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ آبان تهران، با بیان این که وزرای پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم با «فتنه» ارتباط داشتند، از مجلس ایران به دلیل رای ندادن به آنها تشکر کرد.

در ادبیات مقامات جمهوری اسلامی، به اعتراض‌های بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۸۸ «فتنه» گفته می‌شود.

آقای جنتی تصریح کرد: «آیا مقام بالایی که اینها را معرفی می‌کند خودش این گونه فکر می‌کند؟ در صورتی که چنین است در فکر خود تجدید نظر کند .اگر مشاورانش چنین می‌گویند، مشاورانش را عوض کند.»

احمد جنتی روز جمعه، ۲۰ تیرماه، نیز انتقادات شدیدی را به انتصابات وزارت علوم دولت روحانی مطرح و از تصمیم استیضاح‌کنندگان وزیر علوم مبنی بر دادن مهلت به وی و به تاخیر انداختن استیضاح انتقاد کرده بود.

رضا فرجی دانا، وزیر علوم، در جلسه علنی ۲۹ مرداد مجلس استیضاح و به دست نمایندگان مجلس برکنار شد.

دبیر شورای نگهبان روز جمعه همچنین گفت: «در مورد وزارت علوم علنی شد و همه دیدند و شنیدند، اما جاها و پست‌های دیگر کسانی را که می‌گذارند، کسی نمی‌فهمد و صدایش درنمی‌آید.»

آقای جنتی اضافه کرد: «مهره‌های فتنه را در جاهای مختلف می‌چینند. اینها درست نیست و لازم است تا تجدید نظر کنید.»

دبیر شورای نگهبان همچنین خواستار حاکم شدن تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور شد و افزود: «بچه‌مسلمان با تفکر بسیجی را طرد نکنید. اینها باید کارها را در دست بگیرند تا فساد و خیانت نکنند.»

آقای جنتی، از حامیان پروپاقرص دو دولت احمدی‌نژاد، پیشتر هم در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ شهریور تهران ضمن انتقاد از تغییرات مدیریتی در وزارتخانه‌های نفت و علوم گفته بود: «این‌ها همین ‌گونه در وزارت علوم و جاهای دیگر بچه‌ها را حذف می‌کنند. اگر این‌ها بروند چه کسانی می‌آیند. همان‌هایی که با فتنه آشنا هستند. فتنه‌دوست هستند.»

دبیر شورای نگهبان در سخنان خود همچنین وقوع سیل، زلزله و عذاب‌های الهی در ایران را «ناشی از آثار گناه» دانست.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی به «تقوی، ادامه راه شهدا، پرهیزگاری، دوری از گناه و ادامه راه امام خمینی» نیاز دارد، افزود: «من به شما هشدار می‌دهم که وضعیت ما مطلوب و رضایت‌بخش نیست.»

در همین زمینه خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از قول آقای جنتی گزارش داده است که چرا باید افرادی با سرمایه صد و هزار میلیاردی «پست‌های سنگین» را در دست بگیرند و می‌افزاید: «از شرکتی که متهم به صهیونیسم بودن است ۱۲ هزار میلیارد نخ سیگار مارلبرو می‌خرند.»

پیش از این برخی از رسانه‌های اصولگرای ایران، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن، را به داشتن ثروت چند میلیاردی و عضویت در چندین هیئت مدیره متهم کرده‌اند.

همچنین هفته گذشته اخبار و گزارش‌هایی مربوط به دادن مجوز به شرکت فیلیپ موریس برای احداث کارخانه تولید سیگار در ایران جنجال‌آفرین شد. آقای نعمت زاده با رد اتهام «صهیونیستی» بودن این شرکت، از صدور مجوز برای فعالیت آن در ایران دفاع کرد.

XS
SM
MD
LG