لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

قاتل فلسطینی سه نوجوان اسرائیلی به سه بار حبس ابد محکوم شد


تصویر سه نوجوان مقتول اسرائیلی
تصویر سه نوجوان مقتول اسرائیلی

دادگاه نظامی اسراییل روز سه‌شنبه یک فلسطینی را به اتهام سازماندهی برای ربودن و قتل سه نوجوان اسراییلی به سه بار حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرد فلسطینی به نام حسام القواصمی همچنین به پرداخت ۲۵۰ هزار شِکِل اسراییل (۶۳ هزار دلار) به خانواده هر یک از مقتولان محکوم شده است. جلسه دادگاه نظامی در نزدیکی شهر رام‌الله در کرانه باختری برگزار شد.

حسام القواصمی در ارتباط با سازماندهی و تامین هزینه ربودن و قتل سه نوجوان اسراییلی روز ۱۲ ژوئن سال گذشته (۲۲ خرداد) دستگیر شد. این اقدام به رویدادهایی دامن زد که در ‌‌نهایت به جنگ ۵۰ روزه در نوار غزه منتهی شد.

در حکم دادگاه گفته شده که «متهم به سنگین‌ترین جرایم، قتل بی‌رحمانه و وحشتناک سه نوجوان محکوم شده است. در نتیجه متهم به سه دوره حبس ابد محکوم می‌شود. او از جامعه جدا شده و بقیه عمرش را در زندان سپری خواهد کرد. به‌ علاوه او باید به هر یک از خانواده‌های نوجوانان مقتول ۲۵۰ هزار شِکِل غرامت پرداخت کند».

عامر ابو ایشا ۳۲ ساله و مروان القواصمی ۲۹ ساله دو نفر دیگری که در این حمله مشارکت داشتند، اواخر سپتامبر در زد وخورد مسلحانه با ارتش اسراییل در شهر الخلیل در کرانه باختری کشته شدند.

اسراییل گروه حماس را مسئول این قتل‌ها معرفی کرد. اما حماس ضمن ستایش از این اقدام گفته بود که این سه فلسطینی مستقل عمل کرده‌اند.

ربودن گیلاد فرنکل، گیلاد شائیر و ایال یفراچ از یک ایستگاه اتوبوس در شهر الخلیل در ژوئن سال گذشته به عملیات گسترده نیروهای امنیتی اسراییل منجر شد که طی آن صد‌ها فلسطینی دستگیر و حداقل پنج نفر کشته شدند.

در پی این علمیات، حملات موشکی از غزه به خاک اسراییل آغاز شد و در ‌‌نهایت به جنگی در نوار غزه منجر شد که از ژوییه تا اوت سال گذشته ادامه یافت.

در این جنگ ۵۰ روزه نزدیک به ۲۲۰۰ فلسطینی که اکثر آنان غیر نظامی بودند و ۳۷ اسراییلی که اکثر آنان نظامی بودند کشته شدند.

XS
SM
MD
LG