لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۶

«ابراز همدردی» ظریف با بازماندگان قربانیان حوادث اخیر پاریس


دیدار محمدجواد ظریف و لوران فابیوس، وزرای خارجه ایران و فرانسه در پاریس
دیدار محمدجواد ظریف و لوران فابیوس، وزرای خارجه ایران و فرانسه در پاریس

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، روز جمعه در دیدار با لوران فابیوس، همتای فرانسوی‌ خود با دولت و ملت این کشور و بازماندگان قربانیان حملات اخیر در پاریس ابراز همدردی کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه فرانسه پس از دیدار وزاری خارجه ایران و فرانسه منتشر کرد، بخش‌هایی از گفت‌وگوی دو وزیر خارجه نیز به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ اختصاص داشت.

لوران فابیوس گفته‌ است که پرسش های مهمی درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی مانده‌است که باید حل بشود.

محمدجواد ظریف که برای انجام دور دیگری از مذاکرات در ژنو سوئیس به سر می‌برد، روز جمعه برای دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به پاریس رفت.

به گزارش ایرنا، آقای ظریف در این دیدار ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی بر «ضرورت خودداری از سوء استفاده از اصل آزادی بیان و توهین به مقدسات مذهبی دیگران» تاکید کرد.

به گفته وزیر خارجه ایران، «اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پی‌گیری قرار گیرد.»

در گزارش ایرنا همچنین آمده است که وزیر خارجه ایران با بازماندگان حملات خونین اخیر در پاریس و دولت و ملت فرانسه ابراز همدردی کرده است.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های نزدیک محافظه‌کار نزدیک به حکومت ایران از حمله به نشریه فکاهی شارلی ابدو به خاطر انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام استقبال کرده‌اند و از جمله نشریه یالثارات الحسین، وابسته به گروه حزب‌الله آن را «پدیده‌ای مبارک» نامیده است.

گزارش ایرنا همچنین بیان می‌کند که در دیدار محمد جواد ظریف و لوران فابیوس، علاوه بر موضوع هسته‌ای ایران و اتفاقات اخیر پاریس، دو وزیر خارجه، تحولات منطقه به ویژه سوریه، لبنان و عراق و نقش ایران در تحولات منطقه مورد گفت‌وگو قرار گرفته‌است.

XS
SM
MD
LG