لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۲

یک جمهوریخواه دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد


مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه روز دوشنبه ۲۴ فروردین در سخنانی با انتقاد از هیلاری کلینتون، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام کرد.

او گفت رقابت برای ریاست جمهوری باید معطوف به آینده باشد و نه گذشته.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور ۴۳ ساله حزب جمهوریخواه خطاب به حامیان مالی سخاوتمند خود گفت فکر می‌کند «صلاحیت منحصر به فردش» او را به نامزدی مناسب برای دفاع از رویای آمریکایی تبدیل می‌کند.

سناتور روبیو پیش از گردهمایی سیاسی پر تجمل دوشنبه شب در شهر میامی، در یک کنفرانس تلفنی با حامیان خود گفت‌وگو کرد.

مارکو روبیو در پیش نمایش ویدئوی تبلیغات انتخاباتی خود بر این پیام اصلی تاکید کرد که رویای آمریکایی از دسترس بسیاری از خانواده‌های دور می‌شود و جوانان برای موفقیت با نابرابری‌های بسیاری مواجه هستند.

هدف این پیام نشان دادن حزب جمهوریخواه به عنوان حزب سیاسی است که نه تنها برای افراد مرفه و پردرآمد بلکه به مسائل همه شهروندان و رای دهندگان توجه دارد.

او گفت: «فکر می‌کنم نه تنها برای اجرای این نظر بلکه برای پیشبرد خطوط کلی سیاست کشور صلاحیت منحصر به فردی دارم».

آقای روبیو که اولین دوره سناتوری خود را می‌گذارند بدون شک با انتقاد مخالفان و تاکید بر بی‌تجربگی سیاسی برای ورود به کاخ سفید و مقام ریاست جمهوری آمریکا روبرو خواهد شد.

ساعاتی پیش از آغاز گردهمایی سناتور روبیو، دبی واسرمن شولتز، رییس کمیته ملی حزب دمکرات با انتقاد از مارک روبیو گفت او یک جمهوریخواه دیگر است که ایده تازه‌ای ندارد.

او به خبرنگاران گفت: «او یک دنباله‌رو است که کتاب قدیمی جمهوریخواهان را ورق می‌زند».

مارک روبیو برای از بین بردن شائبه بی‌تجربگی خود، پیشنهادات مشخصی هم در زمینه مسائل داخلی و هم سیاست خارجی مطرح کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه می‌نویسد روز سه شنبه که اولین روز نامزدی او محسوب می‌شود آقای روبیو برای شرکت در نشست مشترک سنا برای بحث درباره توافق هسته‌ای با ایران به واشنیگتن می‌رود.

سناتور مارک روبیو یک روز پس از هیلاری کلینتون آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد. خانم کلینتون روز دوشنبه در اولین مرحله از سفر انتخاباتی خود عازم ایالت اوهایو شد.

همزمانی این دو رویداد احتمالا توجه افکار عمومی را از گردهمایی انتخاباتی مارک روبیو منحرف می‌کند. اما مارک روبیو این انتخابات را به رقابتی بین دو نسل، رهبران جوانی مثل خود او و نسل پیش و چهره‌های آشنای دهه نود میلادی، توصیف کرد.

در عین حال سناتور روبیو با رقابت جدی با سایر نامزدان حزب جمهوریخواه روبرو خواهد شد. یکی از این رقیبان، استاد پیشین او جب بوش، فرماندار پیشین ایالت فلوریدا و برادر جرج بوش رییس جمهور سابق است.

آقای روبیو که جز نسل اول مهاجرانی است که از کوبا به آمریکا گریختند، در صورت پیروزی مانند سناتور تد کروز، اولین رییس جمهور اسپانیایی تبار آمریکا خواهد بود.

مارکو روبیو، با تکیه بر تجربه و زندگی شخصی‌اش، رویای آمریکایی را محور مبارزات انتخاباتی خود قرار داده است. او که مادرش مستخدم و پدرش در یک مشروب فروشی کار می‌کرد، توانست با ورود به دانشکده حقوق و سپس نمایندگی در کنگره آمریکا راه پیشرفت خود را باز کند.

XS
SM
MD
LG