لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

تذکر اعضای جبهه پایداری درباره «نفوذ جاسوسان غربی به رسانه‌ها»


۱۲ نماینده عضو «جبهه پایداری» در مجلس شورای اسلامی به وزیران ارشاد و اطلاعات تذکر داده اند که با «نفوذ چند صدنفری جاسوسان غربی» به روزنامه‌ها و رسانه ها برخورد کنند.

تذکر این ۱۲ نماینده مجلس به محمود علوی و علی جنتی، وزیران اطلاعات و ارشاد و فرهنگ اسلامی دولت حسن روحانی در خبرگزاری فارس انتشار یافته و در آن آمده است که «یک باند و جریان مخرب چند صد نفری رسانه‌ای وابسته به سرویس‌های جاسوسی غربی» در داخل با کشورهایی، از جمله نروژ و هلند و بریتانیا مرتبط هستند و «سرپل ارتباطات آنها در خارج از کشور افرادی از سران فتنه ۸۸ و فراریان و پناهنده‌شدگان به کشورهای غربی می‌باشند».

این ۱۲ نفر که از مخالفان دولت حسن روحانی و از حامیان سابق محمود احمدی‌نژاد هستند، مدعی شده‌اند که سرویس‌های جاسوسی بریتانیایی و غربی این جریان را در «روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های فضای مجازی» هدایت و «مواضع خود را به آنها القا و عملیاتی می‌کنند» و آنها در جایگاه «نمایندگان ملت از وزارت مقتدر اطلاعات» می‌خواهند تا سریعاً با این جریان برخورد و پرونده آنها به قوه قضائیه فرستاده شود.

احمد سالک، مرتضی آقاتهرانی، مرتضی حسینی، مهدی کوچک‌زاده، محمود نبویان، محمدرضا آشتیانی، جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمان‌فر، حسینعلی حاجی دلیگانی، بهرام بیرانوند، حسین ذوالانوار و بیژن نوباوه، امضاکنندگان این تذکر هستند.

خواست این نمایندگان برای برخورد با روزنامه‌های اصلح‌طلب و رسانه‌های فضای مجازی در حالی است که زمان برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در هفتم اسفندماه، نزدیک می‌شود.

علی جنتی، وزیر ارشاد، که تاکنون دو بار در مجلس کارت زرد گرفته، در تازه‌ترین واکنش به فشارهای که به او وارد می‌شود روز ۲۰ شهریور گفته بود که «من نه تحت تأثیر فشار رسانه‌ها هستم و نه تحت تاثیر صحبت‌های نمایندگان مجلس؛ زیرا ما بر اساس چهارچوب قانونی و ضوابط مربوطه فکر و بررسی و عمل می‌کنیم.»

آقای جنتی دو ماه پیش از آن هم گفته بود برخی «بولتن‌سازان» که وابسته به نهادهایی هستند و خود را ارزشی می دانند علیه وزارتخانه او فعالیت می‌کنند، اما این وزارتخانه در مقابل آن ها می‌ایستد.

تذکر ۱۲ نماینده جبهه پایداری به وزیران اطلاعات و ارشاد، همچنین چند روز پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فرماندهان سپاه پاسداران، انتشار یافته است.

آقای خامنه ای روز ۲۵ شهریور «بیگانگان» را به تلاش برای «محقق» کردن اهداف خود پس از رهبری او و «نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد نفوذ در مراکز تصمیم‌‌سازی» نظام متهم کرده و از فرماندهان سپاه و «نخبگان» کشور خواسته بود تا «پایه‌های تفکر و روحیه انقلابی» را چنان «مستحکم» کنند که هیچ چیز در ادامه این مسیر پس از او «خللی ایجاد نکند».

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هم در همان روز ۲۵ شهریور گفته بود که هدف اروپایی‌ها از «حضور و ظهور گسترده» در ایران با هماهنگی آمریکا، «ایجاد دو قطبی در درون جامعه»، «بالا بردن مطالبات در افکار عمومی» و «زدودن بحث درگیری طولانی آمریکا و غرب با ایران» است.

XS
SM
MD
LG