لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

آمریکا: مسئول دارایی داعش در حملات هوایی کشته شد


استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا
استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا

یک سخنگوی ارتش آمریکا روز پنجشنبه دهم دسامبر گفته است، در جریان حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع گروه حکومت اسلامی، داعش، در هفته‌های اخیر سه تن از رهبران ارشد از جمله مسئول دارایی این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز، استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در یک کنفرانس خبری ویدئویی از بغداد گفته است: ابوصلاح، وزیر دارایی داعش در اواخر ماه نوامبر کشته شد.

این سخنگوی ارتش آمریکا اضافه کرده است که ابو صلاح یکی از بلندپایه‌ترین و باتجربه ترین اعضای داعش بود که سابقه عضویت در گروه القاعده را نیز داشت.

استیو وران تصریح کرده است کشته شدن ابو صلاح و همچنین وزیر دارایی قبلی داعش باعث شده است که قدرت هماهنگی و برنامه ریزی مالی این گروه تضعیف شود.

به گزارش «بروکینگز اینسیتو» نام واقعی ابو صلاح، موفق مصطفی محمد الکرموش است.

این سخنگوی ارتش آمریکا همچنین گفته است که دو عضو ارشد گروه حکومت اسلامی که وظیقه اجرایی داشته اند نیز در حملات هوایی کشته شده اند.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع آمریکا ارزیابی کرده است که گروه حکومت اسلامی تا پیش از ماه اکتبر سال جاری ماهانه ۴۷ میلیون دلار درامد داشته است.

در همین زمینه، روز پنجشنبه معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز گفته که بخش زیادی از درآمد گروه حکومت اسلامی، از طریق فروش نفت به حکومت سوریه تامین می‌شود.

گروه حکومت اسلامی تابستان سال گذشته توانست بخش‌های وسیعی از سمال غرب و غرب عراق را به تصرف خود در بیاورد. به دنبال این موقفیت گروه حکومت اسلامی، ائتلاف به رهبری آمریکا حملات هوایی به مواضع این گروه را در دس‌تر کار خود قرار داد.

XS
SM
MD
LG