لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

نگرانی از حمله تروریستی مراسم شب سال نو در بروکسل را تعطیل کرد


نمایی از خیابان شانزلیزه در پاریس که به مناسبت جشن‌های سال نو میلادی، تزئین شده‌است
نمایی از خیابان شانزلیزه در پاریس که به مناسبت جشن‌های سال نو میلادی، تزئین شده‌است

شهرداری بروکسل، پایتخت بلژیک اعلام کرده است که به دلیل نگرانی از حمله‌های تروریستی مراسم آتش‌بازی و جشن شب سال نو میلادی در این شهر برگزار نخواهد شد.

شهرداری بروکسل تصمیم برای لغو مراسم سالانه شب سال نو را چهارشنبه‌شب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته ایوان مایور، شهردار بروکسل، سال گذشته بیش از یکصد هزار نفر در مراسم جشن سال نو میلادی در محل برگزاری این جشن در پایتخت بلژیک گرد هم آمده بودند.

آخرین باری که مراسم آتش‌بازی شب سال نو در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار نشد به سال ۲۰۰۷ میلادی بازمی‌گردد، که پلیس این کشور پیام‌ها و اخباری از طرح افراد و گروه‌هایی برای آزادی یک متهم تونسی تباری زندانی به نام نزار طرابلسی دریافت کرده بودند، نزار طرابلسی به اتهام توطئه و برنامه‌ریزی نافرجام برای منفجر کردن یک پایگاه نظامی در بلژیک، بازداشت و زندانی شده بود.

در حالی که مقام‌های شهر بروکسل از بیم حملات تروریستی مراسم شب سال نو را لغو کردند، نیروهای پلیس بلژیک نیز روز چهارشنبه به دو خانه واقع در محله مولنبک در بروکسل، یورش بردند.

به گزارش رویترز، دادستان فدرال بلژیک از بازداشت یک مرد جوان ۲۲ ساله در جریان این جست‌وجو خبر داده است.

فرد بازداشت‌شده که از با عنوان ایوب ب، نام‌برده شده است، به مشارکت در عملیات تروریستی و همکاری با یک سازمان تروریستی متهم شده است.

نیروهای امنیتی و پلیس بلژیک از زمان وقوع حملات تروریستی پاریس در ماه نوامبر گذشته، در بلژیک و محلاتی از شهر بروکسل به دنبال مظنونانی هستند که با آن حملات در ارتباط بوده‌اند.

هم‌زمان خبرگزاری‌ها از تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای بزرگ و پایتخت‌های اروپایی ازجمله برلین و پاریس در آستانه برگزاری مراسم سالانه شب سال نو میلادی خبر داده‌اند.

مراسم شب سال نو میلادی در خیابان شانزلیزه پاریس به رقص نور محدود شده است و امسال از آتش‌بازی در پاریس که بخشی از مراسم شب سال نو میلادی در این شهر به‌حساب می‌آید، خبری نیست.

خبرگزاری فرانسه، روز پنج‌شنبه، گزارش داد که پلیس ترکیه از بازداشت دو فرد مظنون به انجام بمب‌گذاری در آنکار، پایتخت ترکیه همزمان با آغاز سال نو میلادی خبر داده‌است.

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه شب سال نو میلادی، تیتر نخست برخی از روزنامه‌های اروپایی منتشرشده در روز پنج‌شنبه بود. روزنامه «ال پائیس» تیتر نخست خود را با عنوان «اروپا، امنیت شب آخر سال را به دلیل هراس از بمب‌گذاری، تقویت می‌کند»، به این موضوع اختصاص داد.

«ال موندو»، دومین روزنامه پرشمار اسپانیا نیز در تیتر نخست شماره روز پنج‌شنبه با انتخاب کلمات «جشن سال نو اروپا در سایه تهدید تروریستی»، به موضوع تهدید و هراس از حملات تروریستی پرداخت.

XS
SM
MD
LG