لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۱

پاکستان: به تلاش برای کاهش تنش‌های تهران و ریاض ادامه می‌دهیم


نخست‌وزیر پاکستان همراه هیئتی، دو هفته پیش از ریاض و تهران دیدا کرد
نخست‌وزیر پاکستان همراه هیئتی، دو هفته پیش از ریاض و تهران دیدا کرد

وزارت اطلاع‌رسانی پاکستان می‌گوید دولت آن کشور به تلاش‌های خود برای میانجی‌گری و کاهش تنش‌های اخیر میان ایران و عربستان سعودی ادامه می‌دهد.

پرویز رشید، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان، هفتم بهمن ماه به روزنامه پاکستانی «نیشن» گفته است «ما خودمان آغازگر این تلاش‌ها بودیم و همچنان به کارمان ادامه می‌دهیم».

به گزارش «نیشن» گفته‌های آقای رشید از این بابت حائز اهمیت است که چند روز پس از سخنان وزیر خارجه عربستان در رد «میانجی‌گری» میان ریاض و تهران بیان می‌شود.

عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان، چند روز پیش در جریان نشست «همکاری‌های هند و عربی» گفته بود «تا زمانی که ایران واکنش مثبتی نشان ندهند، هیچ میانجی‌گری (میان دو کشور) وجود نخواهد داشت.»

از سوی دیگر مقام‌های ایرانی نیز طی روزهای گذشته ریاض را هدف انتقادهای خود قرار داده و می‌گویند آن کشور باید «توهمات خود را کنار بگذارد».

نخست‌وزیر پاکستان در پی سفری در پایان دی‌ماه به ایران و عربستان، که با هدف «میانجی‌گری» انجام شد، گفته بود هر دو کشور از این موضوع «استقبال کرده‌اند».

دور تازه از تنش‌ها میان تهران و ریاض، در پی اعدام شیخ نمر، یک روحانی شیعه در عربستان، و حمله به اماکن دیپلماتیک آن کشور در ایران، بالا گرفته است.

عربستان سعودی و گروهی از هم‌پیمانان آن روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG