لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

بحرین برای اعزام نیروی زمینی به سوریه اعلام آمادگی کرد


در تصویر: اعضای «ارتش آزاد سوریه». سفیر بحرین در لندن می‌گوید هدف عربستان نه تنها مقابله با «داعش» که از سوی دیگر نبرد با قوای اسد است
در تصویر: اعضای «ارتش آزاد سوریه». سفیر بحرین در لندن می‌گوید هدف عربستان نه تنها مقابله با «داعش» که از سوی دیگر نبرد با قوای اسد است

بحرین می‌گوید حاضر است در راستای کمک به ائتلاف علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» به سوریه نیروی زمینی اعزام کند. پیش‌تر عربستان سعودی، همسایه بزرگ و هم‌پیمان آن، گفته بود آماده است به سوریه سرباز بفرستد.

به گزارش خبرگزاری رویترز فواز بن محمد آل خلیفه، سفیر بحرین در بریتانیا، در بیانیه‌ای که ۱۶ بهمن‌ماه منتشر شده، گفته است این نیروها می‌توانند «در هماهنگی با قوای سعودی» عمل کنند.

سخنگوی ارتش عربستان سعودی ۱۵ بهمن ماه گفته بود ریاض آماده است برای نبرد با گروه «حکومت اسلامی»، نیروی زمینی به سوریه اعزام کند. البته این مقام ارتش عربستان، اعزام قوا را منوط به موافقت رهبران ائتلاف ضد داعش، برای انجام عملیات زمینی در سوریه کرده بود.

ائتلافی به رهبری ایالات متحده در حال حاضر حملاتی هوایی را در سوریه علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» (داعش) انجام می‌دهد.

سفیر بحرین در لندن افزوده امارات متحده عربی نیز آماده است به جمع کشورهایی که می‌توانند به سوریه نیروی زمینی بفرستند، اضافه شود.

او در عین حال می‌گوید هدف عربستان نه تنها مقابله با «داعش» که از سوی دیگر نبرد با «رژیم بی‌رحم اسد» است.

عربستان سعودی و هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور از جمله مهم‌ترین مخالفان حکومت بشار اسد به شمار می‌روند و در عین حال از گروهی از شورشیان نیز حمایت می‌کنند.

فواز بن محمد آل خلیفه در بخشی دیگر از بیانیه‌ای که منتشر کرده گفته اعضای شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفته‌‌اند یک مرکز عملیات دریایی مشترک جدید در بحرین ایجاد کنند.

به گفته این مقام بحرینی این مرکز عملیاتی نشان می‌دهد که کشورهای پیرامون خلیج فارس آماده هستند «تحت رهبری عربستان سعودی» با «هرگونه افراطی‌گری مبارزه کنند».

اعلام آمادگی کشورهای منطقه برای اعزام نیروی زمینی به سوریه در حالی‌ست که نیروهای دولتی سوریه و متحدانش در روز جمعه، با حمایت هوایی روسیه، توانستند عملیات تهاجمی در شمال این کشور را ادامه داده و با تصرف یک شهر دیگر به محاصره حلب نزدیکتر شوند.

طی روزهای گذشته شمار ایرانی‌های کشته‌شده در درگیری‌های اطراف حلب نیز افزایش پیدا کرده‌است.

ایران و روسیه از مهم‌ترین متحدان بشار اسد محسوب می‌شوند.

درگیری‌های اخیر در اطراف حلب، ده‌ها هزار آواره دیگر برجای گذاشته است. جنگ داخلی سوریه، بیش از ۲۵۰ هزار کشته، میلیون‌ها آواره و پناهجو برجای گذاشته است.

XS
SM
MD
LG