لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس خبرگان را تأیید کرد


شورای نگهبان در نامه‌ای به وزارت کشور صحت انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در تمام استان های ایران تأیید کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه ایسنا، شورای نگهبان در نامه خود به وزارت کشور تصریح کرده است: «نظر به برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ هفتم اسفند ماه ۱۳۹۴ و با عنایت به ماده ۷۰ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات، پرونده‌های حوزه‌های انتخابیه ذیل در جلسات متعدد شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات این حوزه‌های مورد تایید قرار گرفت.»

در ادامه این نامه فهرست ۳۱ استان که انتخابات آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته، اعلام شده است.

در حالی شورای نگهبان پس از ۲۰ روز برگزاری انتخابات خبرگان رهبری را تایید کرده است که پیشتر عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور از این شورا در خواست کرده بود که «هر چه سریع‌تر» نتایج انتخابات را تایید کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه مردم در چند حوزه انتخابیه «دچار نگرانی» شده‌اند، «زمان‌بر شدن» پروسه تأیید صحت انتخابات را «مناسب» ندانسته و ابراز امیدواری کرده بود که شورای نگهبان نتایج انتخابات مجلس را هر چه سریع‌تر تأیید کند.

در همین زمینه، روز گذشته شورای نگهبان صحت انتخابات حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به تایید کرد.

پیشتر برخی از رسانه‌های وابسته به اصولگرایان گفته بودند که محمدرضا نجفی، از منتخبان تهران در مجلس، در تیرماه سال جاری به عنوان «سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری مرکزی» منصوب شده و به همین خاطر نمی‌توانسته کاندیدای انتخابات باشد.

این در حالی بود که اگر شورای نگهبان مانع راهیابی محمدرضا نجفی به مجلس می‌شد، غلامعلی حداد عادل، از چهره‌های اصولگرا، به عنوان نفر ۳۱ انتخابات در تهران، جانشین او می‌شد. غلامعلی حداد عادل پیش‌تر در انتخابات مجلس ششم درسال ۱۳۷۹ پس از ابطال ۷۰۰ هزار رای علیرضا رجایی توسط شورای نگهبان، توانست وارد مجلس بشود

XS
SM
MD
LG