لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۳

حملات هوایی و گلوله‌باران شهر حلب بیش از ۶۰ کشته بر جای گذاشت


بیمارستان قدس شهر حلب پس از حمله هوایی
بیمارستان قدس شهر حلب پس از حمله هوایی

حملات هوایی در شهر حلب سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ کشته بر جای گذاشته که دست‌کم ۲۷ نفر از این تعداد در جریان بمباران یک بیمارستان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس، بیمارستان قدس شهر حلب که سازمان پزشکان بدون مرز و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آن را اداره می‌کنند بامداد پنج‌شنبه، ۹ اردیبهشت، هدف حملات هوایی قرار گرفت که این رخداد به مرگ شش نفر از پرسنل بیمارستان، سه کودک و دست‌کم ۱۸ نفر دیگر انجامیده است.

ارتش سوریه که مناطق تحت تسلط شورشیان در حلب را طی روزهای اخیر تحت حملات شدید خود قرار داده، هر گونه دخالت در بمباران این بیمارستان را تکذیب کرده و اخبار مربوط به آن را نادرست خوانده است. اما شورشیان انگشت اتهام را متوجه نیروهای تحت حکومت سوریه کرده‌اند.

محمد علوش، مذاکره‌کننده ارشد شورشیان سوریه، به آسوشیتدپرس می‌گوید حملات نیروهای حکومت سوریه به حلب نشان می‌دهد که فضا برای هیچ‌گونه اقدام سیاسی مناسب نیست.

فرماندهان نیروهای شورشی نیز عنوان می‌کنند که نیروهای حکومت سوریه با تجهیزات سنگین خود، همگی برای حمله به حلب بسیج شده‌اند.

روز پنج‌شنبه همچنین در جریان بمباران برخی مناطق مسکونی شهر حلب که در محله‌های تحت تسلط شورشیان واقع است، دست‌کم ۲۰ نفر دیگر کشته شده‌اند.

از سویی رسانه‌های دولتی سوریه نیز گزارش داده‌اند که مناطق تحت تسلط دولت در شهر حلب هدف آتش سنگین شورشیان قرار گرفته و دست‌کم ۱۴ غیرنظامی کشته شده‌اند.

در این حال سفیر سازمان ملل متحد در امور سوریه روز پنج‌شنبه خواستار کمک ایالات متحده و روسیه برای احیای مذاکرات صلح و برقراری آتش‌بس شد.

تنها در طول هفته گذشته حدود ۲۰۰ غیرنظامی در سوریه کشته شده‌اند که نیمی از آنها در حلب و نواحی اطراف آن بوده‌اند. دمشق نیز طی این مدت هدف بمباران قرار گرفته در حالی که پایتخت سوریه تاکنون به نسبت دیگر شهرهای بزرگ این کشور کمتر شاهد چنین رخدادی بوده است.

XS
SM
MD
LG