لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۰

کلمه: به برادر میرحسین موسوی با چاقو حمله شده‌است


میرمحمد موسوی
میرمحمد موسوی

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، می‌گوید برادر این چهره سرشناس محصور، «شنبه‌شب» برای «سومین بار در کم‌تر از ۱۰ روز مورد سوءقصد قرار گرفته» و با «چاقو» زخمی شده، اما پس از مداوا به خانه بازگشته‌است.

میرمحمد موسوی، برادر میرحسین موسوی، دیپلمات ایرانی از سفیران پیشین در هند و پاکستان و نیز مدیر کل امور غرب آسیا در وزارت خارجه ایران بوده‌است. او اکنون به عنوان مشاور در مرکز مطالعات وزارت خارجه فعالیت می‌کند.

وب‌سایت کلمه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، گفته است تلاش مهاجمان در حمله به میرمحمد موسوی «ناکام مانده است». او پس از این حمله «برای لحظاتی بی‌هوش شده» اما سپس «در پی حضور نیروهای امنیتی» به بیمارستان رفته که پس از پانسمان زخمی که ایجاد شده بود، «به رغم نظر پزشکان بستری نشده و به خانه بازگشته است».

به گفته وب‌سایت کلمه، حضور ماموران امنیتی، در زمان انتقال آقای موسوی به بیمارستان «پرشمار» بوده و آنها «دائما در حال گرفتن فیلم و عکاسی» بوده‌اند.

«کلمه» می‌گوید طی ۱۰ روز گذشته این سومین بار است که حادثه مشابهی تکرار شده، اما خبر دو حادثه قبلی به رسانه‌ها نرسیده‌است.

این وب‌سایت نزدیک به میرحسین موسوی، در مورد دو حادثه دیگر توضیحی نداده‌است.

در بخشی دیگر از گزارش «کلمه» گفته شده است که هفته گذشته «سرقتی» از صندوق عقب خودروی میرمحمد موسوی شده و «تعداد زیادی از مدارک همراه او» دزدیده شده‌است. به گفته این وب‌سایت، «آثار باقی‌مانده» نشان می‌دهد که «سارقان» به دنبال «دست‌نوشته‌های» برادر میرحسین موسوی بوده‌اند.

مقام‌های قضایی و انتظامی ایران هنوز واکنشی به خبر منتشر شده نشان نداده‌اند.

میرحسین موسوی همراه زهرا رهنورد، همسرش و نیز مهدی کروبی از رهبران اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، بیش از پنج سال است که در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG