لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۱

ژنرال ولسکی: داعش در عراق فقط دارد زمان می‌خرد


نیروهای امنیتی عراق در حال محافظت از شهروندانی هستند که خانه‌های خود را در پی درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و داعش رها کرده‌اند و به اماکن موقتی انتقال داده می‌شوند
نیروهای امنیتی عراق در حال محافظت از شهروندانی هستند که خانه‌های خود را در پی درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و داعش رها کرده‌اند و به اماکن موقتی انتقال داده می‌شوند

یک ژنرال ارشد آمریکایی حاضر در ستاد ائتلاف علیه «حکومت اسلامی» در بغداد، می‌گوید نیروهای این گروه افراطی در عراق، «هر روز در حال از دست دادن تصرفات خود هستند».

این گفته‌ها در زمانی مطرح شده که شمار قربانیان انفجار‌های گسترده در بغداد به ۹۳ نفر رسیده‌است. گروه حکومت اسلامی مسئولیت انفجارها را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال گری وُلسکی، ۲۲ اردیبهشت‌ماه گفته است گروه موسوم به «حکومت اسلامی»، «توانایی خود برای انجام حملات وسیع را به طور پایه‌ای از دست داده‌است».

به گفته این مقام ارشد ارتش آمریکا این گروه «بیشتر در لاک دفاعی رفته‌ و تنها در تلاش برای عقب انداختن عملیات نیروهای امنیتی عراق است، فقط برای آنکه زمان بخرد».

ژنرال ولکسی می‌گوید در آغاز عملیات ائتلاف در عراق، عجیب نبود که دیده شود چند‌ ده نفر از نیروهای «داعش» در یک آن دست به حمله به جایی می‌زنند: «۵۰، ۶۰، ۷۰ نفر [حمله می‌کردند]، الان می‌بینیم که پنج تا هشت نفر، نهایتا ۱۵ نفر، با خودروهای بمب‌گذاری‌شده، عملیاتی انجام می‌دهند».

در اوت سال ۲۰۱۴ میلادی ایالات متحده و ائتلافی به رهبری آن کشور، دست به انجام حملاتی به گروه «حکومت اسلامی» زد؛ پس از آنکه این گروه پیش‌روی‌های عمده‌ای در عراق و سوریه انجام داد. حملات در سوریه به شاخه القاعده نیز انجام می‌شود.

آمریکا از نیروهای محلی در نبردها علیه داعش در هر دو کشور عراق و سوریه نیز حمایت می‌کند و در عین حال به نیروهای امنیتی عراقی، کمک‌های مستشاری و هدایت عملیات و نیز کمک‌های نظامی می‌کند.

یک مقام دولتی عراق به تازگی گفته‌است تصرفات «حکومت اسلامی» در آن کشور از ۴۰ درصد کل خاک عراق، اکنون به ۱۴ درصد رسیده‌است.

سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفته‌است عملیات علیه این گروه، دو سوم مناطق اشغالی را آزاد کرده‌است.

رادیو فردا قادر نیست درستی این آمار را به تنهایی تائید یا رد کند.

XS
SM
MD
LG