لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۲

هیلاری کلینتون بیش از سه ساعت به پرسش‌های اف‌بی‌آی پاسخ داد


هیلاری کلینتون، کاندیدای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، شنبه ۱۲ تیر، سه ساعت و نیم به پرسش‌های پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پاسخ داد.

کمپین انتخاباتی خانم کلینتون با اعلام این خبر افزوده که بازجویی از وزیر امور خارجه اسبق آمریکا «داوطلبانه» و در رابطه با موضوع استفاده از سرور شخصی ایمیل در دوران وزارت است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، از هیلاری کلینتون در ساختمان مرکزی اف‌بی‌آی در شهر واشنگتن بازجویی شده است.

نیک مریل، سخنگوی کمپین انتخاباتی خانم کلینتون گفته که او از اینکه فرصت پیدا کرده تا «به وزارت دادگستری برای به نتیجه رساندن این پرونده کمک کند، خوشحال است».

هیلاری کلینتون که در دولت اول باراک اوباما، وزیر امور خارجه آمریکا بود، از سرور و آدرس شخصی خود برای ارسال تعدادی ایمیل استفاده کرد.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، برخی از این ایمیل‌ها طبقه‌بندی «فوق محرمانه» دارند و «مستقیماً به امنیت ملی ایالات متحده آمریکا» مربوطند.

این اقدام خانم کلینتون، انتقادات شدیدی از او در میان جمهوری‌خواهان و به خصوص رقیب احتمالی وزیر امور خارجه سابق، دونالد ترامپ، به دنبال داشته است.

مخالفان خانم کلینتون می‌گویند او با این کار قانون در مورد حفاظت از اسناد طبقه‌بندی در مقابل حملات سایبری را نقض کرده و می‌توان وی را به این دلیل مجرم شناخت.

وزیر خارجه امریکا در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما، پیشتر از بابت استفاده از ایمیل شخصی برای مقاصد کاری عذرخواهی کرده بود.

XS
SM
MD
LG