لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۹

سندرز: برای شکست ترامپ، به هیلاری کلینتون رأی می‌دهم


با آن‌که برنی سندرز نامزد نهایی حزب دموکرات نخواهد بود، اما هنوز از هیلاری کلینتون حمایت رسمی و تاییدآمیز نکرده است
با آن‌که برنی سندرز نامزد نهایی حزب دموکرات نخواهد بود، اما هنوز از هیلاری کلینتون حمایت رسمی و تاییدآمیز نکرده است

برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات، روز جمعه در گفت‌وگویی با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفته است که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا به هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، رأی خواهد داد. با این حال او در صحبت‌هایش از خانم کلینتون حمایت بیشتری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرنگار این شبکه از آقای سندرز پرسیده است که آیا به وزیر خارجه سابق آمریکا رأی خواهد داد که آقای سندر گفته است بله، او برای شکست دونالد ترامپ همه کار می‌کند.

بسیاری از اعضای حزب دموکرات امیدوارند که آقای سندرز شروع به حمایت و تأیید خانم کلینتون، دیگر نامزد حزب دموکرات، کند. با این حال در این گفت‌وگو، آقای سندرز به جای تأیید خانم کلینتون گفته است که برای شکست ترامپ به خانم کلینتون رأی خواهد داد.

با ‌آنکه ۱۰ روز پیش، قطعی شد که هیلاری کلینتون نامزد قطعی حزب دموکرات خواهد بود، اما آقای سندرز، اعلام کرد که تا زمان برگزاری همایش ملی دموکرات‌ها در فیلادلفیا، که در آن نامزد قطعی دموکرات‌ها معرفی می‌شود، کارزار انتخاباتی‌اش را تعطیل نخواهد کرد.

برنی سندرز معتقد است که حزب دموکرات تلاش کافی برای مقابله با فقر و دفاع از حقوق اقشار کم‌درآمد جامعه نمی‌کند.

متحدان و نزدیکان برنی سندرز در حال حاضر مشغول کار روی نظرات او در خصوص تجارت، تغییرات اقلیمی و سیستم درمانی هستند تا بر اساس آن‌ها متن سخنرانی وی در همایش دموکرات‌ها را آماده کنند.

برنی سندرز، روز پنجشنبه در جمع هوادارنش گفته بود که کارزارش تازه شروع به کار کرده و نابرابری‌های اقتصادی را هدف قرار خواهد بود. به گفته وی این کارزار به دنیال تغییر در حزب دموکرات و تقویب نیروهای دموکراتی است که تصمیم به ورود به کنگره را دارند.

XS
SM
MD
LG