لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۷

دو کشته در حمله مسلحانه به خودروی حامل یک نماینده مجلس در کرمانشاه


تصویر ترکیبی از چند عکس منتشر شده از خودروها هدف قرار گرفته
تصویر ترکیبی از چند عکس منتشر شده از خودروها هدف قرار گرفته

مقامات محلی از حمله «تروریستی» چهار فرد مسلح به خودروی حامل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس و جمعی از مدیران کرمانشاه خبر داده‌اند. در این حمله حجت‌الله نیک‌عزم، از مسئولان شبکه دامپزشکی استان کرمانشاه و راننده خودرو کشته شده‌اند.

به گفته فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین در مجلس، آقای فلاحت‌پیشه، فرماندار و عده‌ای از مسئولان استانی روز یکشنبه ۲۰ تیر، به «بخش ریجاب» در منطقه دالاهو رفته بودند که یک پژو پارس سفید حامل چهار فرد مسلح خودروی آنان را به رگبار بسته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، در این حمله راننده خودرو و حجت‌الله نیک عزم، از مسئولان شبکه دامپزشکی استان کرمانشاه کشته شده‌اند و حال فرامرز اصغری، فرماندار اسلام‌آباد غرب که «چند گلوله» به بدنش اصابت کرده «وخیم است».

همچنین به گفته سرهنگ عامویی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه، محافظ آقای فلاحت‌پیشه از ناحیه ران و فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از ناحیه ساق پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه پس از این حادثه و حین پیاده شدن از خودرو دچار آسیب جزئی شده است.

این نماینده مجلس اعلام کرده که چنین حوادثی در گذشته سابقه نداشته و «به احتمال زیاد» این حمله «از بیرون از کشور سازماندهی شده است».

احمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس، نیز گفته است که «عامل این حادثه تروریستی گروه پژاک است و تروریست‌ها در جنگل‌های کرمانشاه متواری شدند، اما منطقه تحت نظر قرار دارد».

مجتبی ملکی، دادستان کرمانشاه، نیز اعلام کرده که مهاجمان، پس از حمله «خودروی خود را به آتش کشیده و به نواحی مرزی متواری شدند».

حمله به کاروان حامل مسئولان جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه در چند سال اخیر سابقه نداشته است.

استان‌های غربی ایران در یک سال گذشته شاهد تشدید درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه پژاک و دیگر گروه های مسلح مخالف جمهوری اسلامی بوده‌است.

نهم شهریور ماه ۹۴ بهمن ریحانی، فرمانده سپاه «نبی اکرم» استان کرمانشاه از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای به گفته او «ضد انقلاب» در عملیات نیروهای سپاه پاسداران برای «پاک‌سازی» برخی از مناطق مرزی این استان خبر داده بود.

در هفته‌های گذشته نیز استان‌های کردستان و آذربایجان غربی شاهد درگیری بین نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران و نیروهای سپاه پاسداران بوده که دراین درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG