لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۵

پروازهای «بریتیش ایرویز» به ایران از سر گرفته می‌شود


از شب پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ماه، پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی بریتانیا، «بریتیش ایرویز»، به ایران از سر گرفته می‌شود؛ این پروازها که قرار بود از اوایل تابستان آغاز شود، تا کنون به تعویق افتاده بود.

بنا بر اعلام «بریتیش ایرویز»، بوئینگ ۷۷۷ این هواپیمایی پس از ساعت ۹ شب پنج‌شنبه (به وقت محلی) از فردوگاه هیترو راهی تهران می‌شود.

آخرین پرواز مستقیم این شرکت به ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شد و با اوج‌گیری تنش‌ها و حمله به سفارت بریتانیا در تهران در آذر ماه ۱۳۹۰، مسیر پروازهای مستقیم تجاری نیز مسدود شد.

پس از توافق اتمی میان تهران و شش قدرت جهانی و فروکش کردن بحران دیپلماتیک تهران و لندن، بریتیش ایرویز در بهمن ماه سال گذشته در وب‌سایت خود خبر داد که هواپیما‌هایش پروازهای خود به ایران را از سر خواهند گرفت.

روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن، نیز گزارش داده بود که استقبال خوبی از تورهای مسافرتی بریتانیایی و گردشگران این کشور از آغاز پروازهای مستقیم لندن-تهران شده‌است.

اما این پروازها که قرار بود در تیرماه انجام شود، به دلیل آنچه «مشکلات فنی» عنوان شد، عقب افتاد.

وزارت خزانه داری آمریکا، هشتم مردادماه اعلام کرد، به شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی به طور موقت اجازه می‌دهد که با هواپیماهای ساخت آمریکا، که بوئینگ از جمله آنها است، به ایران پرواز کنند.

در کنار این‌ها البته، هم ایالات متحده و هم بریتانیا، به شهروندان خود، به ویژه شهروندان دوتابعیتی، در مورد خطرات احتمالی سفر به ایران، بازداشت و ممنوع‌الخروج شدنشان، هشدار داده‌اند. در حال حاضر شماری از شهروندان هر دو کشور، به اتهام‌های امنیتی، در زندان‌های ایران هستند.

XS
SM
MD
LG