لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۱

ترامپ: سیاست هیلاری کلینتون در قبال سوریه به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد


دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفته است، خط مشی ارائه شده از سوی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات برای حل بحران سوریه به دلیل افزایش امکان رویارویی مستقیم با روسیه احتمالا به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

به گزارش رویترز، آقای ترامپ در یک مصاحبه در خصوص سیاست خارجی آمریکا گفته است، شکست دادن گروه حکومت اسلامی، داعش، بر متقاعد کردن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای کناره‌گیری اولویت دارد.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است، وقتی هیلاری کلینتون، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را به عنوان یک اهریمن معرفی می‌کند، بعد چگونه می‌خواهد با او مذاکره کند.

دونالد ترامپ تصریح کرده است، سیاست‌های هیلاری کلینتون در قبال سوریه می‌تواند آمریکا را به ورطه یک جنگ جهانی بکشاند.

هیلاری کلینتون اخیرا گفته است از ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت می‌کند. این در حالی است مخالفان این پیشنهاد می‌گویند، ایجاد چنین منطقه‌ای می‌تواند خطر درگیری مستقیم آمریکا و روسیه در سوریه را افزایش دهد.

دونالد ترامپ گفته است: آنچه ما باید انجام دهیم این است که بر داعش متمرکز شویم. ما نباید بر سوریه متمرکز شویم.

آقای ترامپ تصریح کرده است: «اگر ما به حرف‌های هیلاری کلینتون گوش کنیم، باعث آغاز جنگ جهانی سوم بر سر سوریه خواهیم شد.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: (در صورت پیروزی هیلاری کلینتون) جنگ جهانی سوم راه می‌افتد. او نمی‌داند دارد چه کار می‌کند، مثل لیبی مثل همه کارهای دیگری که او انجام داده است.

وی اضافه کرده است: سوریه دیگر سوریه نیست، سوریه الان روسیه است، ایران جدید است که با توافق هسته‌ای آن را ساخته‌ایم، توافقی که از طریق یکی از بدترین مذاکراتی که من دیده ام به دست آمده است.

نامزد حزب جمهوری‌خواه تاکید کرده است: شما دیگر نباید با سوریه بجنگید، شما دارید با سوریه، روسیه و ایران می‌جنگید، درست است؟ روسیه یک قدرت اتمی است، کشوری که مثل کشورهای دیگر فقط از سلاح اتمی حرف نمی‌زند بلکه رویکرد دیگری در قبال سلاح هسته ای دارد.

دونالد ترامپ همچنین اظهار داشت، شکست دادن داعش مهم‌تر از کناره‌گیری بشار اسد از قدرت است.

درگیری ها در سوریه که از سال ۲۰۱۱ شروع شده تاکنون صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

XS
SM
MD
LG