لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۷

نتایج آخرین نظر سنجی ها پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


تنها ساعاتی پیش پایان کارزارهای انتخاباتی، نتایج آخرین پنج نظر سنجی‌ انجام شده از پیشتازی هیلاری کلینتون در برابر دونالد ترامپ حکایت می کنند. این در حالی است که رویترز و موسسه ایپسوس می گویند، خانم کلینتون۹۰ درصد شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه را دارد.

براساس نظر سنجی رویترز و موسسه ایپسوس خانم کلینتون، نامزد حزب دمکرات با ۴۵ درصد ازدونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه با ۴۲ درصد پیش افتاده است.

به گزارش سی ان ان، روز دوشنبه نتیجه پنج نظر سنجی اعلام شده از انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهند که نامزد حزب دمکرات بین سه تا پنج درصداز رقیب خود در انتخابات روز سه شنبه پیش است.

به گزارش رویترز،هیلاری کلینتون احتمالا ۳۰۳«الکترال کالج» در ایالت‌های مختلف کسب خواهد و در مقابل دونالد ترامپ قادر خواهد بود که ۲۳۵ «الکترال کالج» را به خود اختصاص دهد.

هر ایالت آمریکا دارای تعداد مشخصی«الکترال کالج» است ونامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد که بتواند ۲۷۰ «الکترال کالج» را در سراسر کشور به خود اختصاص دهد.

رویترز می گوید،پیروزی دونالد ترامپ به میزان آرا او در ایالت‌های کلیدی مانند فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و اوهایو بستگی دارد.

این گزارش می افزاید، چنانچه نامزد حزب جمهوریخواه در دو ایالت از سه ایالت فلوریدا، میشیگان و پنسیلوانیا شکست بخورد، عملا راه برای پیروزی هیلاری کلینتون باز خواهد شد.

آخرین کارزارهای انتخاباتی

دونالد ترامپ در یکی از آخرین کارزارهای انتخاباتی خود در فلوریدا در روز دوشنبه باردیگر تصریح کرد که انتخابات مبتنی بر تقلب است.

نامزد حزب جمهوریخواه دوباره به مساله ایمیل‌های هیلاری کلینتون و گفت: یک جریان فاسد از او حمایت می کند، اما مردم فردا با رفتن به پای صندوی رای و رای دادن عدالت را درباره هیلاری کلینتون اجرا خواهند کرد.

دونالد ترامپ در بخشی دیگری از سخنرانی خود گفته است: میشیگان پس از سال‌ها رای به دمکرات این بار به من رای خواهند داد می دانید چرا برای این که با رفتن صنایع از این ایالت همه کار خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد که کمپانی «فورد» در حال ساخت تاسیسات گسترده‌ای در مکزیک است و همه اشتغال زایی به ان طرف منتقل می شود.

در حالی دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا کارزار تبلیغاتی خود را برگزار می کند که به گزارش «سی ان ان» نوعی بسیج آرا هیسپانیک‌ها (آمریکایی‌های اسپانیایی زبان و لاتین تبار) در ایالت‌های مختلف به چشم می خورد که به هیلاری کلینتون رای خواهند داد .

طبق این گزارش،میزان آرا پیش از موعد هیسپانیک‌هادر سال ۲۰۱۶ ندر ایالت فلوریدا سبت به سال ۲۰۱۲تقریبا دو برابر شده است و امسال بیش از ۹۰۰ هزار نفر از آنها آرای خود را ارسال کرده اند.

در همین حال، به گزارش «سی ان ان» در یکی از آخرین کارزارهای انتخاباتی هیلاری کلینتون در شهر فیلادلفیا ده ها هزار نفر شرکت کردند.

در این گردهمایی که شامگاه دوشنبه در فیلادلفیا برگزاری شد، علاوه بر خانم کلینتون، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و همسرش میشیل اوباما نیز سخنرانی کردند.

آخرین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در میشیگان برگزار خواهد شد. این ایالت از سال ۱۹۸۸ تاکنون به نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری رای داده است، اما دونالد ترامپ امیدوار است که بتواند آرا را در این ایالت به خود اختصاص دهد.

XS
SM
MD
LG