لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۲

سه روز تا انتخابات آمریکا؛ آخرین تلاش‌های کلینتون و ترامپ برای جلب آرای آمریکایی‌ها 


هیلاری کلینتون روز جمعه به همراه دو چهره‌ مشهور عالم موسیقی در یکی از ایالت‌های کلیدی کارزار انتخاباتی برگزار کرد تا به این طریق بر نظر رای دهندگان تاثیر بگذرد. این در حالی است که دونالد ترامپ از رویکردش برای استفاده نکردن ازچهره‌های هنری دفاع کرده است.

به گزارش رویترز، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین ایستگاه کارزار تبلیغاتی روز جمعه خودبه همراه زوج مشهور عالم موسیقی آمریکا بیانسه و همسرش «جی زی»،خواننده رپ، در گردهمایی انتخاباتی در کلیولند شرکت کرد.

خانم کلینتون در این گردهمایی انتخاباتی گفت: ما کارهای ناتمامی داریم که بایست آنها را تمام کنیم، موانع بسیاری دیگر که باید از بین ببریم و به کمک شما موانع نامریی (سقف شیشه ای)را برای همیشه بشکنیم.

این در حالی است که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه روز جمعه گفته است که گرد آوردن هزاران نفر در تجمع‌های انتخاباتی خود نیازی به ستاره‌های هنری ندارد.

دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در «هرشی» در ایالت پنسیلوانیا گفته است: من احتیاجی نداشتم که «جی لو» یا «جی زی» را به همراهم بیاورم. من با خودم اینجا هستم. فقط خودم. نه گیتار، نه پیانو و نه هیچ چیز دیگر.

با این حال، آخرین نظر سنجی انجام شده توسط رویترز و ایپسوس نشان می دهد که هیلاری کلینتون با پنج درصد اختلاف از رقیب خود پیش است.

طبق این نظرسنجی که بین روزهای ۳۰ اکتبر (یکشنبه)تا ۳ نوامبر (پنجشنبه)انجام شده ، خانم کلینتون از حمایت ۴۴ درصد رای دهندگان در سراسر کشور برخوردار است و دونالد ترامپ نیز ۳۹ درصد حمایت دارد.

به گزارش رویترز،رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در هفته اخر به شدت نزدیک شده است و در برخی از ایالت‌های کلیدی که خانم کلینتون قبلا پیش افتاده بود، اکنون این برتری از بین رفته و دو نامزد اصلی رقابتی شانه به شانه در این ایالت‌ها دارند.

این نظر سنجی نشان می دهد که آقای ترامپ و خانم کلینتون در ایالت هایی مانند فلوریدا و کارولینای شمالی موقعیت مساوی برخوردارند و در ایالت میشیگان دونالد ترامپ به شدت فاصله خود با هیلاری کلینتون را کم کرده است. این در حالی است که وضعیت این دو در ایالتی مانند اواهایو بسیار نزدیک اعلام شده است.

درهمین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که ملانیای ترامپ، همسر دونالد ترامپ، در سال ۱۹۹۶ وهفت هفته پیش از آنکه به طور قانونی در آمریکا مجوز کار بگیرد، برای انجام دادن ۱۰ برنامه مدلینگ مبلغی معادل ۲۰ هزار دلار دریافت کرده است.

این گزارش می افزاید، جزییات موضوع کار کردن همسردونالد ترامپ قبل از این که مجوز بگیرد در حالی منتشر می شود که آقای ترامپ موضعی سرسختانه در قبال قوانین مهاجرت و کسانی که این قوانین را نقض می کنند، دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ملانیا ترامپ در سال ۲۰۰۱ گرین کارت دریافت کرده و سپس در سال ۲۰۰۶ شهروند آمریکا شده است. همسر ترامپ همواره تاکید کرده است که به طور قانونی وارد آمریکا شده است و هرگز قوانین مهاجرتی را نقض نکرده است.

XS
SM
MD
LG