لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

گروه حکومت اسلامی مسئولیت حمله برلین را به عهده گرفت


کامیون «اسکانیا» که در بازارچه کریسمس برلین ده ها نفر را زیر گرفت.
کامیون «اسکانیا» که در بازارچه کریسمس برلین ده ها نفر را زیر گرفت.

گزارش‌ها حاکی است که گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله روز دوشنبه به بازارچه کریسمس در شهر برلین، پایتخت آلمان، را به عهده گرفته است. این حمله دست کم ۱۲ کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شبکه «اعماق» وابسته به گروه حکومت اسلامی روز سه شنبه ۳۰ آذر در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «یک سرباز گروه حکومت اسلامی» عملیات برلین را انجام داد و شهروندان کشورهای «ائتلاف» را هدف قرار داده است.

این بیانیه اشاره بیشتری به عامل این حمله نکرده است.

روز دوشنبه یک کامیون بزرگ «اسکانیا» با سرعت بالا وارد یک بازارچه کریسمس در شهر برلین، پایتخت آلمان، شد و با زیر گرفتن مردم حاضر در این بازارچه، ۱۲ تن را کشت و ۴۸ تن دیگر را زخمی کرد.

در همین حال دفتر دادستانی کل آلمان روز سه شنبه اعلام کرد که فرد مظنونی که پس از این حمله بازداشت شده بود به دلیل فقدان شواهد کافی آزاد شده است.

پیشتر اعلام شده بود که یک پناهجوی ۲۳ ساله پاکستانی به نام «نوید ب.» در ارتباط با حمله به بازارچه کریسمس برلین بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی کل آلمان در بیانیه‌ای گفته است که تحقیقات پایان یافته است و هیچ زمینه‌ای برای اینکه این فرد مجرم شناخته شود، وجود ندارد.

به گزارش رویترز، در همین حال توماس دمایتزیره، وزیر کشور آلمان، گفته است به رغم ادعای داعش، نیروهای امنیتی در حال تحقیق در خصوص چند سرنخ در ارتباط با این حمله هستند.

وزیر کشور آلمان تصریح کرده است: ما الان ادعای گروه به اصطلاح حکومت اسلامی را شنیدیم گروهی که در حقیقت یک باند تروریستی است.

مقام های پلیس آلمان می گویند که عامل این حمله فراری است و از مردم خواسته اند تا هشیار باشند.

XS
SM
MD
LG