لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۴

«۴۰ دختر و پسر مجرد» در یک مهمانی در ارومیه بازداشت شده‌اند


فرمانده نیروی انتظامی ارومیه از دستگیری «۴۰ دختر و پسر مجرد» در یک میهمانی مختلط شبانه در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین صمدپور روز یکشنبه پنجم دی ماه، اعلام کرد که پس از یک تماس تلفنی از سوی یکی از شهروندان ارومیه با پلیس ۱۱۰ و اعلام خبر برگزاری پارتی شبانه در یکی از محلات این شهر، موضوع به سرعت در دستور کار مأموران پلیس شهر ارومیه قرار گرفت.

به گفته این مقام انتظامی «مأموران مبارزه با مفاسد اجتماعی» پس از «دریافت مجوز» از مقام‌هایی قضایی، به خانه‌ای که محل این میهمانی وارد شده و «۴۰ دختر وپسر مجرد» را به دلیل برگزاری «میهمانی مختلط غیرمجاز» بازداشت کرده‌اند.

او اضافه کرده که بازداشت‌شدگان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

در ماه‌های گذشته فرماندهان انتظامی در برخی از استان‌های ایران در موارد متعدد از سرکشی به باغ‌ها و باغ‌تالارهایی که به گفته آنان احتمال برگزاری جشن مختلط در آنها وجود دارد، خبر داده‌اند.

همچنین در ماه‌های گذشته انتشار گزارش‌های مبنی بر بازداشت شهروندان استان‌های مختلف، به اتهام شرکت در «‌پارتی‌های مختلف» یا «‌مصرف مشروبات الکلی»‌ افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، دو روز پیش خبرگزاری فارس از بازداشت ۲۵ نفر از جمله یک بازیگر و نویسنده برنامه‌های طنز در یک مهمانی خبر داده بود.

هفته گذشته نیز رئیس حوزه قضایی بخش گل‌بهار در استان خراسان رضوی، به بازداشت ۱۸ تن در یک مهمانی مختلط اشاره کرد.

در خردادماه امسال نیز اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجو به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقادهای زیادی در ایران مواجه شد، اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اجرای این حکم را «قانونی» دانست و گفت که قوه قضائیه «شواهد و قرائنی» دارد که «پارتی‌هایی» که در چند استان کشور برگزار شده، «با هدایت یک جریان خاص» بوده‌است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، نیز دهم مرداد این اقدامات را «سازمان یافته» خوانده و خواستار «اشراف اطلاعاتی» ضابطان قوه قضائیه بر «تمام مراکز مهیا برای فساد» از جمله باغ‌ها و تالارها شده بود.

دامنه بازداشت افراد در میهمانی‌های خصوصی به جشن‌های تولد و عروسی نیز کشیده شده و تاکنون ده‌ها نفر در این ارتباط بازداشت یا به قید تعهد و پرداخت جریمه آزاد شده‌اند.

XS
SM
MD
LG