لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۶

دور جدید بازداشت‌ها در مهمانی‌های مختلط در ایران


طی دو هفته اخیر دستکم ۲۴۵ تن در میهمانیهای مختلط در ایران بازداشت شده اند.
طی دو هفته اخیر دستکم ۲۴۵ تن در میهمانیهای مختلط در ایران بازداشت شده اند.

رئیس حوزه قضائی بخش گلبهار در استان خراسان رضوی،از بازداشت ۱۸ تن در مهمانی مختلط گزارش داد.

۱۱ نفر از بازداشت شدگان دختر و هفت پسر گزارش شده اند.

به گفته این مقام قوه قضائیه، حدود پنج لیتر مشروبات الکی دستساز و ۲۰۰ سی سی نوشیدنی مشکوک کشف شده است.

موج جدید بازداشت در مهمانی های مختلط
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:10 0:00
لینک مستقیم

سایت «رکنا» در گزارشی که روز یکشنبه به نقل از جواد محمودی رئیس حوزه قضائی بخش گلبهار منتشر کرده، نوشته است که بنا به اظهارات دستگیرشدگان دختران حاضر در این مهمانی شبانه از طریق اینترنت پنجشنبه شب گذشته به بهانه جشن تولد دخترانه به این محل کشانده شده بودند که پس از حضور در محل با تعدادی مرد مواجه شدند ولی مهمانی را ترک نکرده بودند.

این در حالی است که سایت «ندای چناران» روز پنجشنبه نوشته بود فرمانده سپاه آن ناحیه در گفتگو با سایت نامبرده اظهار داشته است چهارشنبه شب بسیجیان در ادامه دستگیری های شرکت‌کنندگان در پارتی‌های مختلط و به توصیف وی «مبتذل» در اقدامی غافلگیرکننده ۱۱ مرد و ۷ زن را دستگیر کردند.

سرهنگ «مجید آذرکیش» این ۱۸ تن را که در جای دیگری از همان گزارش دختر و پسر خوانده شدند با پوشش نامناسب و عریان، در حالت غیرطبیعی، در پرانتز آمده «مستی» و در حال رقص و پایکوبی‌ توصیف کرده و متذکر شده بود آنها هیچگونه نسبت خانوادگی با یکدیگر نداشتند.

وی میانگین سنی دستگیرشدگان را ۱۸ تا ۲۵ سال عنوان و خاطرنشان کرده بود که آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

سایت ندای چناران نوشته بود ۵ لیتر مشروبات الکی ۴۰۰ سی‌سی شراب، تعداد ۱۵ لیوان سرو مشروبات، در پرانتز قید شده بود «پیک» از مهمانی کشف و ضبط شده بود.

سایت رکنا و سایت ندای چناران هر دو اشاره داشته که پیشتر در اواسط آذرماه نیز در همان منطقه ۲۳ دختر و پسر در یک پارتی مختلط شبانه دستگیر شده اند.

چهارشنبه گذشته خبرگزاریها به نقل از دادستان تهران از دستگیری ۱۲۰ زن و مرد در کافی شاپی در مرکز تهران گزارش دادند.

بگفته عباس جعفری دولت آبادی بر اساس تحقیقات از متهم اصلی، به مدیر آن کافی‌شاپ برای چهار ساعت برگزاری مراسم هفتصد هزار تومان اجاره پرداخت شده بود و دو خواننده غیرمجاز در مراسم حضور داشتند که متهمان با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شدند. دادستان تهران همچنین گفت ۱۵ بطری مشروبات الکلی کشف شد و ۱۵ تن از متهمان که مست بودند دستگیر شدند و از ادامه فعالیت کافی‌شاپ جلوگیری شده است.

خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضاییه جمهوری اسلامی سه شنبه گذشته هم از بازداشت بیش از ۳۰ دختر و تعدادی پسر بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال در یک میهمانی شبانه در سفره خانه‌ای در مرکز تهران گزارش داده بود.

بگزارش سایت رکنا شامگاه شنبه ۲۱ آذر نیز در منطقه فاز ۲ امیرآباد آبادان ۵۴ دختر و پسر جوان در یک میهمانی شبانه بازداشت شده بودند و دختر جوانی با عصبانیت گفته بود به خاطر به هم ریخته شدن مراسم جشن تولدتش از ماموران شکایت خواهد کرد.

در گزارش رکنا آمده بود بازداشت شدگان با دادن تعهد نامه آزاد گردیدند گرچه دختر جوانی که تولدش بود همراه صاحبخانه در بازداشت پلیس قرار گرفته شدند.

گزارشها حاکی است طی تنها دو هفته اخیر دستکم ۲۴۵ تن در میهمانیهای مختلط در ایران بازداشت شده اند.

خبرگزاریهای ایران در ماه های گذشته گزارش های متعددی از هجوم مأموران جمهوری اسلامی به میهمانی های مختلط منتشر کرده که مروری بر این گزارشها حاکی است طی ماههای گذشته صدها تن در شهرهای گوناگون کشور بخاطر شرکت در میهمانی های مختلط بازداشت شده اند.

XS
SM
MD
LG