لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۳

کاخ سفید: گفت وگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره بحران سوریه


ترامپ و پوتین درباره ایجاد یک منطقه امن در سوریه گفت وگو کردند.
ترامپ و پوتین درباره ایجاد یک منطقه امن در سوریه گفت وگو کردند.

کاخ سفید می گوید، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی روز سه شنبه گفت وگوی تلفنی«خیلی خوبی» در خصوص بحران سوریه داشتند.

در بیانیه کاخ سفید در این خصوص تصریح شده است که رهبران دو کشور در مورد ایجاد یک منطقه امن در سوریه گفت وگو کردند و هر دو بر این نکته تاکید داشتندکه درد و رنج مردم سوریه بسیار طول کشیده است.

در همین زمینه، کاخ کرملین نیز اعلام کرده است که روسای جمهوری دو کشوردر باره هماهنگی اقدامات برای مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

کاخ کرملین اضافه کرده است: رهبران دو کشوردر این گفت وگوی تلفنی توافق کردند که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای برقراری آتش بس در سوریه افزایش دهند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در خصوص بحران کره شمالی نیز گفت وگو کرده اند.

طبق این گزارش احتمالا رهبران آمریکا و روسیه در حاشیه کنفرانس «جی ۲۰» در ماه ژوئیه در آلمان دیدار خواهند کرد.

جنگ در سوریه یکی از موضوعات مورد اختلاف واشینگتن و مسکو است. اما حمله آمریکا به یک پایگاه نیروی هوایی سوریه در واکنش به حملات شیمیایی باعث تشدید اختلافات دو کشور شده است.

آمریکا حکومت بشار اسد را مسئول حمله شیمیایی اخیر در استان ادلب سوریه می‌داند و در این رابطه به پایگاه نظامی شعیرات که به گفته آمریکا با این حملات شیمیایی مرتبط است حمله موشکی کرد.

این اقدام آمریکا انتقاد شدید روسیه را در پی داشته و ولادیمیر پوتین حمله یادشده را نقض قانون بین‌الملل دانست.

او همچنین هم‌پیمانان آمریکا در ناتو را متهم کرد که این واقعیت را نادیده می‌گیرند که این حمله علیه یک کشور مستقل و بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل انجام شده و فقط «مثل عروسک سر تکان می‌دهند».

XS
SM
MD
LG