لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۱

دونالد ترامپ: آمریکا وارد سوریه نخواهد شد


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

چند روز پس از حمله موشکی آمریکابه یک پایگاه هوایی سوریه، دونالد ترامپ روز سه شنبه تصریح کرده است که آمریکا برنامه برای حضور نظامی در سوریه ندارد. وی همچنین از بی عملی دولت اوباما در قبال حملات شیمیایی حکومت بشار اسد انتقاد کرده است.

رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» شش روز پس از حمله موشکی آمریکا به به پایگاه هوایی شعیرات سوریه، گفته است:‌ ما وارد سوریه نخواهیم شد.

حمله شیمیایی روز سه شنبه هفته گذشته به شهرک خان شیخون در استان ادلب ده ها کشته برجای گذاشت. آمریکا در واکنش به این حمله شیمیایی، پایگاه هوایی «شعیرات» در استان حمص را با ۵۹ موشک هدف قرار داد.

دونالد ترامپ ساعاتی پس از این حمله گفته بود که مطمئن است که حکومت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان استفاده کرده است و آمریکا پایگاهی را مورد حمله قرار داد که سوریه از آن برای این حمله شیمیایی استفاده کرده بود.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه این مصاحبه با «فاکس نیوز» تاکید کرده است: اما وقتی من می بینم از سلاح شیمیایی وحشتناک استفاده می شود، آنها در دولت اوباما پذیرفته بودند از آن استفاده نکنند، ولی آنها این (توافق) را نقض کردند.

دونالد ترامپ اضافه کرده است: آنچه که من انجام دادم می بایست دولت باراک اوباما انجام می داد، خیلی پیش از این که من این کار را بکنم. فکر کنم در آن صورت مردم سوریه وضعیت بهتری از الان می داشتند.

روسیه از یک «اهریمن» حمایت می کند

به گزارش فاکس نیوز ، دونالد ترامپ همچنین اظهار داشت، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از یک فرد اهریمنی در سوریه حمایت می کند.

رییس جمهوری آمریکا گفته است: پوتین از یک فردی که واقعا یک اهریمن است حمایت می کند. فکر می کنم این برای روسیه خیلی بد است . فکر می کنم این برای بشریت بسیار بد است. این برای جهان بسیار بد است.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرده است اقدام بشار اسد در استفاد از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه نشان می دهد که او یک «حیوان» است.

آقای ترامپ گفته است: اما وقتی کسی بمب شیمیایی یا بمب‌های بشکه‌ای روی (مردم) می ریزد، آنها این بشکه‌های مملو از دینامیت را سر جمعیت مردم می ریزند. کودکان را می ببینی که دست و پا و صورت خود را از دست داده اند. این یک حیوان است.

درحالی که آمریکا و دیگر کشورها حکومت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون متهم می کنند، روسیه و سوریه می‌گویند، هیچ شواهدی در اثبات این اتهامات وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG