لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

«حمله سایبری» به ستاد مکرون در آستانه دور دوم انتخابات فرانسه


در حالی این ایمیل‌ها منتشر شده است که آقای مکرون، در نظرسنجی‌ها از رقیبش پیشی گرفته بود.
در حالی این ایمیل‌ها منتشر شده است که آقای مکرون، در نظرسنجی‌ها از رقیبش پیشی گرفته بود.

در حالی که مردم فرانسه خود را برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز یکشنبه هفتم مه آماده می کنند، گزارش ها حاکی است که تعداد زیادی از ایمیل ها و اسناد هک شده ستاد امانوئل مکرون، نامزد میانه رو در شبکه های اجتماعی و اینترنت منتشر شده است.

به گزارش رویترز، این مجموعه از ایمیل‌ها و اسناد ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون در وب سایتی به نام «ایمیل لیکس»منتشر شده است.

این در حالی است که روز یکشنبه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بین امانوئل مکرون و مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه، برگزار خواهد شد.

جریان حامی مکرون در بیانیه‌ای تایید کرده است که ستاد این نامزد انتخابات ریاست جمهوری هک شده است.

در این بیانیه آمده است: این ستاد هدف یک حمله گسترده و هماهنگ هکر‌ها بوده است و اطلاعات داخلی (ازجمله اسناد مالی) مختلف این ستاد هک و سپس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

ستاد انتخاباتی آقای مکرون می گوید، این حمله سایبری در راستای تضعیف این نامزد میانه رو در آستانه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری فرانسه انجام شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این ستاد تاکید کرده است که هکر ها با اضافه کردن اطلاعات جعلی به اطلاعات هک شده این ستاد، آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

طبق این گزارش اطلاعات و اسناد مالی ستاد انتخاباتی آقای مکرون هفته گذشته هک شده بود، اما این اطلاعات جمعه در یک وب سایت همرسانی فایل ها منتشر شده است.

به گزارش رویترز، در حالی این ایمیل‌ها منتشر شده است که آقای مکرون ، در نظرسنجی‌ها از رقیبش پیشی گرفته و انتظار می رفت بتواند در دور دوم پیروز شود.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در شرایطی برگزار می‌شود که حضور ماری لوپن، به عنوان یکی ازدو نامزد نهایی انتخابات، آن را به رفراندومی درباره سرنوشت فرانسه در اتحادیه اروپا و سیاست‌های مهاجرتی این کشور تبدیل کرده است.

کمیسیون اروپا در اقدامی کم‌سابقه از امانوئل مکرون حمایت کرده و او را نماینده ارزش‌های اروپایی خوانده است. از طرفی مارین لوپن هم وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا را به همه‌پرسی بگذارد.

XS
SM
MD
LG