لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۱

آمادگی مشروط آمریکا برای مذاکره با روسیه و ایران درباره سوریه


شان اسپایسر می گوید، تا زمانی که بشار اسد در قدرت است، سوریه رنگ ثبات و آرامش را نخواهد دید.
شان اسپایسر می گوید، تا زمانی که بشار اسد در قدرت است، سوریه رنگ ثبات و آرامش را نخواهد دید.

شان اسپایسر،سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت اظهار داشت، آمریکا آمادگی دارد تا با روسیه و ایران برای برقراری صلح در سوریه مذاکره کند، اما این دو کشور می بایستی قبل از آن بر «جنایت های» بشار اسد صحه بگذارند و از نفوذ خود برای کاهش درگیری در سوریه استفاده کنند.

به گزارش وب سایت کاخ سفید، شان اسپایسر گفته است: تازمانی که بشار اسد بر سر کار است، سوریه ثبات و امنیت نخواهد یافت. حکومت بشار اسد به سطح تازه ای از شقاوت و تباهی فرو رفته است و این اقدامات بدون پشتیبانی بی قید و شرط روسیه و ایران امکان پذیر نبود.

وی اضافه کرده است: به همین دلایل ما از انتقال سیاسی در سوریه براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و همچنین گفت وگوهای های صلح در ژنو زیر نظر سازمان ملل حمایت می کنیم.

قرار است دورتازه گفت وگوهای صلح سوریه با حضور هیات های نمایندگی دولت و مخالفان این هفته در ژنو برگزار شود. تا کنون چهار دور از گفت‌وگو‌های صلح در ژنو براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت با نظارت سازمان ملل در خصوص مسایلی چون اداره حکومت، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با تروریسم برگزار شده است.

طرف‌ها حاضر در این مذاکرات تاکنون نتوانسته اند بر سر آینده بشار اسد به توافقی دست یابند.

شان اسپایسر با این حال روز دوشنبه گفته است: همانطور که پیشتر هم گفته ایم، ایالات متحده آمریکا همچنان آماده همکاری با روسیه و ایران برای دستیابی به راه حلی پایدار با حفظ یکپارچگی سوریه است.

وی تصریح کرده است:اما برای این که برای پایان دادن به جنگ در سوریه همکاری کنیم، روسیه و ایران می بایست به جنایت ها و وحشی گری های حکومت بشار اسد اذعان کنند و از نفوذ خود برای توقف این اقدامات (حکومت سوریه) استفاده کنند.

در حالی شان اسپایسر از آمادگی مشروط واشینگتن برای مذاکره با ایران و روسیه در خصوص سوریه صحبت کرده است که وزارت امور خارجه آمریکا حکومت سوریه را به کشتار جمعی هزاران تن از مخالفان و سوزاندن اجساد آنان متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا می گوید، هر روز حدود ۵۰ زندانی در زندان نظامی صیدنایا در ۴۵ کیلومتری دمشق حلق‌آویز می‌شوند.

این وزارتخانه همچنین عکس‌هایی را منتشر کرده که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده‌اند و نشان می‌دهد در داخل محوطه این زندان، محلی برای سوزاندن اجساد ایجاد شده است.

XS
SM
MD
LG