لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۶

برنامه پنج میلیون دلاری فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا


کارلوس کی‌روش که در آستانه هشتمین سال سرمربیگری در ایران قرار دارد، درخواست برپایی پنج اردو کرده است
کارلوس کی‌روش که در آستانه هشتمین سال سرمربیگری در ایران قرار دارد، درخواست برپایی پنج اردو کرده است

کارلوس کی‌روش برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران تا جام ملت‌های آسیا خواستار بودجه‌ای در حدود پنج میلیون دلار شده است.

ایران در گروه D جام ملت‌های آسیا با تیم‌های ملی عراق، ویتنام و یمن همگروه است. این مسابقات به میزبانی امارات برگزار خواهد شد.

خبرگزاری‌ها در شرایطی از برنامه آماده‌سازی ایران برای جام ملت‌ها می‌نویسند که هنوز رسماً خبری درباره تمدید قرارداد کی‌روش منتشر نشده است.

خبرگزاری ایسنا خواسته‌های اصلی کی‌روش را رفع مشکل سربازی بازیکنان و قطعی شدن اردوها و بازی‌های تدارکاتی عنوان کرده است.

پنجم ژانویه، آغاز جام ملت‌های آسیاست. یعنی کمتر از شش ماه تا رقابت‌هایی که ایران ۴۳ سال است در آن به قهرمانی نرسیده.

وزیر ورزش برای معافیت سربازی هفت بازیکن تیم ملی اقدام کرد اما با واکنش منفی ستاد کل نیروهای مسلح، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز جزو معترضین بودند. با این انتقاد که معافیت باید شامل قهرمانان ملی در همه رشته‌ها باشد نه یک رشته ورزشی خاص.

با شدت گرفتن انتقادات، وزارتخانه از پیگیری معافیت منصرف شد و احتمالاً به اخذ مجوز خروج از کشور برای مسابقات و اردوها اکتفا خواهد کرد. موضوعی که نه فقط فوتبال، بلکه بارها به برنامه‌ها و مسابقات سایر رشته‌های ورزشی نیز آسیب زده.

ایسنا در گزارش خود تاکید کرده مهم‌ترین خواسته کی‌روش، تضمین برنامه‌‌ها و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های سطح بالاست تا «دیگر به خاطر رقابت با سیرالئون و توگو» مورد تمسخر قرار نگیرد.

کی‌روش در آستانه هشتمین سال سرمربیگری در ایران، درخواست برپایی پنج اردو کرده. برخی از اردوها بلند مدت نیستند.

هفت دیدار تدارکاتی تقاضا شده است. گرچه تجارب سالیان اخیر نشان می‌دهد همواره تعداد بازی‌های برگزار شده، کمتر از تعداد بازی‌های توافق شده بوده است.
اردوها و بازی‌های تدارکاتی مورد نیاز تیم ملی، نیازمند بودجه‌ای معادل پنج میلیون دلار است.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال از سلطانی‌فر وزیر ورزش درخواست کمک کرده. زیرا فدراسیون توان تامین این هزینه سنگین را ندارد.

XS
SM
MD
LG