لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۳

خبرخوان ۱ مرداد

مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در یکمین روز مردادماه ۹۷

۰۵:۵۷ ۱.۵.۱۳۹۷

سخنرانی مایک پومپئو در کتابخانه ریگان آغاز شد.

۰۵:۵۹ ۱.۵.۱۳۹۷

پومپئو: مهمانان ایرانی تبار بسیاری از سراسر آمریکا در این‌جا داریم. جامعه ایرانی در آمریکا یکپارچه نیست و نظرات متفاوتی دارد، اما در مورد این‌که حکومت ایران یک «کابوس» بوده، هم‌عقیده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا از حمایت دولت خود از ایرانیان سخن گفت.

۰۶:۰۱ ۱.۵.۱۳۹۷

پومپئو می‌گوید حکومت ایران می‌خواهد انقلاب را به دیگر نقاط جهان صادر کند. حکومت ایران، رونق و آزادی و منافع مردم ایران را قربانی صدور انقلاب، شبه‌نظامیان و تروریسم کرده‌است: «امروزه یک مبارز حزب‌الله (لبنان) دو تا سه برابر یک ایرانی عادی دریافتی دارد».

۰۶:۰۵ ۱.۵.۱۳۹۷

پومپئو با اشاره به نام برخی مقام‌های ایرانی از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، صادق لاریجانی، مکارم شیرازی و برخی دیگر می‌گوید این مقام‌ها پول‌هایی که باید خرج مردم ایران بشود را برای خود گرد آورده‌اند و بیشتر از هرچیز نگرانی ثروت خود هستند: «این حکومت شبیه یک مافیا است و نه یک دولت».

۰۶:۰۷ ۱.۵.۱۳۹۷

پومپئو به موضوع اتهام‌های وارد شده علیه یک دیپلمات ایران در پیوند با «توطئه» حمله به نشست مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس اشاره کرد: «این به شما می‌فهماند که باید در مورد حکومت ایران چه فکری بکنید».

۰۶:۰۸ ۱.۵.۱۳۹۷

یک معترض در میانه سخنان آقای پومپئو اعتراض می‌کند. آقای پومپئو پس از دقیقه‌ای سکوت می‌گوید «ای کاش همین قدر آزادی بیان در ایران بود».

۰۶:۰۹ ۱.۵.۱۳۹۷

پومپئو می‌گوید نمی‌توان کسی را به‌عنوان میانه‌رو در داخل حکومت ایران مشخص کرد و حکومت تهران کاملا علیه غرب و حتی علیه خود ایران است: «طی دهه‌ها مردم خود را سرکوب کرده‌است».

۰۶:۱۲ ۱.۵.۱۳۹۷

مایک پومپئو از وضعیت حقوق بشر در ایران، صدور احکام زندان و اعدام، از جمله در مورد کاربران و کنشگران در شبکه‌های اجتماعی، دروایش یا سرکوب اقلیت‌های دینی، انتقاد کرد.

۰۶:۱۵ ۱.۵.۱۳۹۷

پومپئو می‌گوید سرکوب معترضان ایرانی توسط حکومت نشان از ایدئولوژی جمهوری اسلامی دارد: «مردم سربلند ایران در برابر سوءرفتار حکومت سکوت نمی‌کنند. دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ نیز در این مورد سکوت نمی‌کند».

۰۶:۱۶ ۱.۵.۱۳۹۷

وزیر خارجه آمریکا بر «فشار حداکثری» اقتصادی علیه جمهوری اسلامی و کاهش یا به صفر رساندن صادرات نفت ایران تاکید کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG