لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۷

خبرخوان ۱ مرداد

مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در یکمین روز مردادماه ۹۷

۰۰:۱۵ ۱.۵.۱۳۹۷

به خبرخوان یکم مرداد ۹۷ خوش آمدید. در طول ۲۴ ساعت آینده مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در این صفحه در دسترس شماست.

۰۰:۲۵ ۱.۵.۱۳۹۷

«تعیین شدن استاندار خراسان شمالی»

محمدرضا خباز، از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، در واپسین ساعات یکشنبه ۳۱ تیرماه به خبرگزاری ایلنا گفت که در نشست هیأت وزیران به عنوان استاندار خراسان شمالی انتخاب شده است.

آقای خباز در دولت پیشین حسن روحانی استاندار سمنان بود.

۰۰:۳۳ ۱.۵.۱۳۹۷

ادامه ساعت کاری تابستانه

به گفته مقام‌های استان تهران، ساعات کاری تابستانه در ۱۹ روز نخست مرداد ماه نیز ادامه خواهد یافت.

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، با اعلام این خبر گفت که ساعت آغاز به کار ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان‌های مختلف این استان ۶:۳۰ صبح خواهد بود و تعیین ساعات پایان کار در این ایام به عهده مدیران این مراکز است اما لازم است برای صرفه‌جویی در مصرف برق «سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳:۳۰ خاموش شوند».

در تیر ماه امسال ساعت کار ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی در استان تهران، ۶ تا ۱۴ تعیین شده بود.

۰۰:۴۳ ۱.۵.۱۳۹۷

۴۰۰ پزشک و ۱۰۰ روحانی در تهران مجوز مشاور املاک دارند

مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، گفته است که ۴۰۰ پزشک در تهران همزمان با طبابت به کار واسطه‌گری ملک مشغول‌اند و مجوز معاملات املاک دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای خسروی گفته است در بین بنگاه‌داران املاک در تهران ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر «روحانی» و ۳۵۰ نفر زن هستند که ۱۲۰ تن از آنها مدرک کارشناسی حقوق دارند.

در این گزارش اشاره‌ای به تعداد بنگاه‌های املاک در تهران نشده اما خرداد سال گذشته، خبرگزاری مهر از فعالیت ۱۲ هزار واحد مشاور املاک در تهران خبر داده بود.

۰۱:۵۲ ۱.۵.۱۳۹۷

۲۵۰۰ فراری مالیاتی؛ سه هزار شرکت صوری

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد دولت روحانی می‌گوید بیش از دو هزار و ۵۰۰ فراری مالیاتی و سه هزار شرکت صوری شناسایی شده‌اند. به نوشته ایلنا او همچنین از صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه مالیاتی برای بانک‌ها خبر داده است.

پیشتر رئیس سازمان امور مالیاتی ایران نیز از شناسایی سه هزار شرکت «صوری» خبر داد که «برخی از آنها برای فرار از مالیات در مناطق آزاد ثبت شده بودند و در یکی از آنها ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی رخ داده بود».

روز یکشنبه نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز به الینا گفته بود که «متجاوز از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از گردش‌های مالی اقتصادی کشور زیرزمینی و خارج از رصد مالیاتی است و عملاً به صورت پولشویی انجام می‌شود».

پدرام سلطانی ارزیابی کرده بود که «اگر به این عدد مالیات تعلق گیرد، درآمد دولت معادل ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد».

۰۲:۰۹ ۱.۵.۱۳۹۷

«تکدی‌گری اتباع خارجی» در خیابان‌های تهران

وزیر کشور ایران خواستار بازداشت و استرداد آن دسته از مهاجران خارجی شده که به گفته او «در سطح شهر اقدام به تکدی‌گری می‌کنند».

در گفته‌هایی که خبرگزاری ایلنا بازتاب داده، عبدالرضا رحمانی فضلی بدون اشاره به آمار گفته است که «مهاجرت از پاکستان و بنگلادش به سمت ایران افزایش یافته، و اگر برخورد جدی صورت نگیرد، نمی‌توان متکدیان خارجی را از سطح خیابان‌ها جمع کرد».

در ویدئویی که فارس از این اظهارات منتشر کرده به افزایش ورود مهاجران آفریقایی به ایران نیز اشاره شده است.

در زمینه «تکدی‌گری اتباع خارجی در ایران» آمار مشخصی وجود ندارد، گرچه در مرداد ۹۶ معاون اجتماعی مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با اشاره وضعیت آسیب‌های اجتماعی در تهران، به ایسنا گفته بود که «۳۰ درصد از متکدیان اتباع خارجی هستند».

۰۲:۳۰ ۱.۵.۱۳۹۷

دیدار مایک پومپئو با جامعه ایرانی-آمریکایی

تا ساعاتی دیگر وزیر خارجه آمریکا در جمع ایرانیان مقیم ایالات متحده سخنرانی‌ها خواهد کرد. این سخنرانی در کتابخانه رونالد ریگان در سیمی‌ولی لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

۰۲:۵۳ ۱.۵.۱۳۹۷

وقوع دست‌کم ۴ زلزله نسبتا قوی در ایران

با وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۸ در استان کرمان که در نخستین ساعت بامداد دوشنبه ۱ مرداد روی داد، شمار زلزله‌های بزرگ‌تر از ۵ ریشتری ۲۴ ساعت اخیر در مناطق مختلف ایران به ۴ زمین‌لرزه رسید.

از تلفات و خسارات احتمالی زمین لرزه سیرج کرمان هنوز گزارشی منتشر نشده است.

قوی‌ترین زمین‌لرزه یکشنبه که بزرگی آن ۵.۹ ریشتر گزارش شد در تازه‌آباد، مرکز شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه، روی داد که به گفته مقام‌های هلال احمر، ۱۵۶ مصدوم برجای گذاشت و حدود ۵۰ پس‌لرزه نیز در منطقه احساس شده است.

پیش‌تر دو زمین‌لرزه به بزرگی ۴.۷ و ۵.۷ ریشتر در بخش‌های روستایی رویدر در استان هرمزگان روی داده بود که چندین مجروح برجای گذاشت.

۰۵:۰۷ ۱.۵.۱۳۹۷

سخنرانی پومپئو در مورد ایران

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، بامداد دوشنبه به وقت تهران، در کتابخانه ریگان در «سیمی ولی» واقع در ایالت کالیفرنیا، در جمع آمریکاییان ایرانی‌تبار، سخنرانی می‌کند. او پیش از این سخنرانی در توئیتر خود نوشته بود: «ما از مردم سرافراز ایران در مبارزه برای آزادی، عدالت و احترام به حقوق بشر حمایت می‌کنیم».

یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید آقای پومپئو در این نشست درباره «حمایت از خواسته‌های مشروع مردم ایران و خصوصا خواسته‌های اقتصادی آنها برای زندگی بهتر» سخن خواهد گفت و همچنین به کارزار اخیر آمریکا برای فشار اقتصادی حداکثری و منزوی کردن دیپلماتیک حکومت ایران می‌پردازد.

۰۵:۲۶ ۱.۵.۱۳۹۷

سخنرانی مایک پومپئو در جمع ایرانیان را به طور همزمان ببینید.

بیشتر

XS
SM
MD
LG