لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۶

ترامپ: بعد از ۱۴ آبان، تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد شد


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه سوم آبان گفته است،علاوه بر بازگشت تمامی تحریم ها علیه تهران در ۱۴ آبان، تحریم های بیشتری برای مقابله با طیف گسترده اقدامات مخرب ایران اعمال خواهد شد.

دونالد ترامپ که در جریان در مراسمی به مناسبت ۳۵ سالگرد بمبگذاری در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت صحبت می کرد، گفت، ایران نقش مهمی در ایجاد حزب الله داشت و امروز همچنان مهمترین حامی این گروه است.

آقای ترامپ یکی از دلیل خروج آمریکا از توافق اتمی با ایران را حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم دانست.

آمریکا اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که از توافق هسته‌ای شش قدرت جهان با ایران موسوم به برجام خارج می شود و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی باز می‌گردند.

ایالات متحده اواسط مردادماه امسال دور نخست تحریم‌های معلق شده علیه تهران را دوباره اجرایی کرد. آمریکا گفته که دور دوم تحریم‌ها از روز پنجم نوامبر ، ۱۴ آبان، اجرایی خواهد کرد که هدف از آن به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت، روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان) همه تحریمی‌هایی که در چارچوب توافق اتمی لغو شده بودند، دوباره به طور کامل اجرا خواهند شد.

وی اضافه کرد: بعد از (بازگشت تحریم ها در ۱۴ آبان)، تحریم‌های بیشتری اعمال خواهد شد تا به طیف گسترده‌ای از اقدامات مخرب ایران به طور کامل پاسخ داده شود. ما به حامی اصلی تروریسم در جهان اجازه نخواهیم داد تا به مرگبارترین سلاح‌های دنیا دست یابد. هیچ گاه چنین اتفاق روی نخواهد داد.

وی همچنین در ادامه گفت، از زمانی که من وارد (کاخ سفید) شده‌ام، دیگرایران آن کشور گذشته نیست.

دونالد ترامپ با اشاره به اعتراضات در ایران گفت: ارزش پول ملی آنها سقوط کرده است. زندگی آنها دیگر متفاوت شده است. دیگر به دنبال گسترش (نفوذ) خود به سمت مدیترانه نیستند. الان به دنبال بقای خود هستند.

تشدید تحریم‌های حزب الله

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در مراسمی به مناسبت ۳۵ سالگرد بمبگذاری در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت قانون «جلوگیری از دسترسی حزب به نظام مالی بین المللی» را امضا کرده است.

در حمله اکتبر سال ۱۹۸۳ در بیروت، ۲۴۱ تن از اعضای نیروی دریایی آمریکایی، ۵۸ نفر از نیرو‌های حافظ صلح فرانسوی و ۶ غیرنظامی کشته شدند.

آقای ترامپ که در جمع بازماندگان و خانواده های قربانیان این انفجار صحبت می کرد، اظهار داشت: ۳۵ سال پیش ۲۴۱ نیروی آمریکایی در در حمله تروریستی به مقر تفنگداران در بیروت کشته شدند. امروز ما به این قهرمان ادای احترام می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: به جز القاعده، هیچ گروه تروریستی دیگری به اندازه حزب الله دستانش به خون آمریکایی‌ها آغشته نیست.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: طی یکسال گذشته ما بیشترین تحریم را علیه حزب الله اعمال کردیم. لحظاتی پیش نیز قانونی را امضا کردم که شدیدترین تحریم‌ها و سخت‌ترین ضربه را به حزب الله خواهد زد تا دسترسی آنها را به منابع مالی شان بیشتر قطع کنیم.

دونالد ترامپ تصریح کرد: ما اقدامات و تلاش های آنها برای دسترسی به شبکه های گسترده تامین مالی‌اشان را مختل کرده و به آنها ضربه خواهیم زد. ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که آنها چه کاری با تفنگداران ما در بیروت کردند.

در همین حال، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفته است، تحریم های تازه هرچه بیشتر دسترسی حزب الله به نظام مالی بین المللی را قطع خواهد کرد و باعث کاهش تامین مالی این گروه خواهد شد.

خانم سندرز گفته است:این تحریم‌ها افراد خارجی و سازمان های دولتی را هدف قرار خواهد داد که به طور آگاهانه باشبکه های حزب الله و شبکه های وابسته به آن در اموری مانند قاچاق مواد مخدر یا دیگر جرایم فرامرزی همکاری می‌کنند، یا از آنها حمایت می کنند.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

مقام‌های آمریکا و متحدان واشنگتن از جمله عربستان سعودی و اسرائیل همواره نسبت به قدرت فزاینده حزب‌الله لبنان در گوشه و کنار جهان هشدار داده‌اند.

شبه نظامیان حزب الله لبنان از مهم ترین نیروهای حامی حکومت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه هستند.

در جنگ داخلی سوریه طی هفت سال گذشته صدها هزار تن کشته و میلیون‌ها تن از خانه و کاشانه اشان آواره شدند.​

با استفاده از توییتر، آسوشیتدپرس، رویترز، سی ان ان و رادیو فردا؛ خ.
XS
SM
MD
LG