لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

شمار قربانیان ویروس جدید در چین به ۱۷ تن افزایش یافت


بیمارستانی در شانگهای چین.
بیمارستانی در شانگهای چین.

شمار قربانیان ویروس تازه کشف‌شده در چین چهارشنبه ۲ بهمن به ۱۷ تن افزایش یافت و شمار موارد ثابت‌شده ابتلا به این ویروس بیش از ۵۴۰ نفر اعلام شد.

به گزارش رویترز، به دنبال وحشت از گسترش این ویروس مرموز و ناشناخته، ترمینال‌های مسافربری بین شهری در شهر ووهان، مرکز اصلی کشف ویروس تازه، تعطیل شده و از مردم خواسته شده است که از سفر خودداری کنند و در شهر بمانند.

گفته می‌شود منشا شیوع این ویروس ناشناخته از طریق بازار غیرقانونی گوشت حیوانات در شهر ووهان، استان هوبئی، است. این در حالی است که مواردی از این بیماری در قاره آمریکا هم گزارش شده است.

رویترز می‌گوید، حکومت چین برخلاف مخفی کاری‌های در زمان شیوع ویروس «سارس» در بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ ، این بار دست به اطلاع رسانی زده و به طور مداوم در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه مردم را مطلع می‌کند.

بیماری «سارس» که از چین آغاز شده بود، دست کم ۸۰۰ کشته در جهان برجای گذاشت.

این در حالی است که سال نو در چین از این هفته آغاز می شود و احتمال می رود ده‌ها میلیون نفر در این ایام سفر کنند و این خود بر نگرانی ها در این زمینه اضافه کرده است.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده است که روز پنجشنبه نشستی جهت بررسی وضعیت شیوع این ویروس جدید برگزار خواهد کرد. قرار است در این نشست تصمیم گرفته شود که آیا شیوع این ویروس جدید تهدیدی جهانی است یا نه.

در صورتی که سازمان بهداشت جهانی این ویروس را تهدیدی جهانی بداند، وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد.

تاکنون کشورهای مختلف برای پیشگیری دست به اقدامات احتیاطی در این زمینه زده‌اند.

از جمله آمریکا و استرالیا اعلام کرده‌اند مسافرانی که از ووهان وارد این کشورها می شوند را به هنگام ورود تحت معاینه قرار می‌دهند. در فرودگاه‌های سن‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس و نیویورک اسکرینینگ (معاینه‌های فوری و سرپایی مسافران) جریان دارد.

روسیه هم تدابیری را در مرزهای زمینی و فرودگاه‌ها در این زمینه اتخاذ کرده است.

منابع: رویترز و رادیو فردا

XS
SM
MD
LG