لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۵

بورل: تحریم‌ها نباید مانع مبارزه جهانی با کرونا باشد


جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید تحریم‌ها‌ نباید مانع ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به کشورهایی که در حل مقابله با ویروس کرونا هستند، باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بورل این سخنان را در حمایت از آتش‌بس در مناطق درگیر جنگ برای تمرکز جامعه جهانی بر مقابله با ویروس کرونا بیان کرده است.

وی گفته که اتحادیه اروپا ضمن حمایت از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه، بر این باور است که تحریم‌ها نیز نباید مانع تلاش برای جلوگیری از شیوع این بیماری در جهان باشد.

به گفته آقای بورل، اتحادیه اروپا به دلایل بشردوستانه، در زمینه تحریم‌ها، استثنائاتی قائل خواهد شد و سعی می‌کند دیگر کشورهای اعمال‌کننده تحریم‌ها را نیز تشویق کند که اطمینان دهند مصوبات آنها در این زمینه، مانع مبارزه با بیماری کرونا نیست.

بر اساس این گزارش، اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از آن مطرح می‌شود که آمریکا با درخواست‌ها برای لغو تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا مخالفت کرد.

کوبا نیز اعلام کرد که شش دهه تحریم‌های آمریکا علیه این کشور مانع حمل یک محموله ضروری در مقابله با ویروس کرونا از یکی از ثروتمندان آسیایی برای هاوانا شده است.

«جک ما»، مدیر شرکت تجاری عظیم علی‌بابا که از وی به عنوان ثروتمندترین مرد آسیا نام برده می‌شود، در حال ارسال محموله‌ای از جمله حاوی کیت‌های تست سریع کرونا به کوبا بود که با مخالفت آمریکا در آخرین لحظات متوقف شد.

ایران نیز که یکی از نخستین کشورهای درگیر کرونا بعد از چین است، بر اثر این بیماری، تاکنون طبق آمار رسمی ۳۴۵۲ نفر قربانی داشته است.

ایران دارای اقتصادی شکننده و وابسته به نفت است و صنعت نفت آن از جمله صنایع تحت تحریم آمریکا قرار دارد.

XS
SM
MD
LG