لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۰

پیک دوم کرونا به برخی استان‌ها رسید؛ روند صعودی شمار مبتلایان و قربانیان


سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ تن دیگر بر اثر کرونا جان باختند و ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی شد.

سیما لاری که روز جمعه، ۳۰ خرداد، تازه‌ترین آمار رسمی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران را اعلام می‌کرد، افزود تاکنون ۹۳۹۲ نفر در ایران بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

وی شمار کلی مبتلایان را نیز ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر اعلام کرد و گفت از بین ۲۶۱۵ بیمار جدید، ۹۸۶ نفر در بخش‌های عادی و ویژه بستری شده‌اند.

آن‌ طور که سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته، در حال حاضر، ۲۸۳۳ نفر از مبتلایان به کرونا در وضعیت وخیم این بیماری قرار داشته و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

ادامه افزایش قربانیان کرونا در کشور بر اساس آمار رسمی در حالی است که همین آمار هم بارها حتی از سوی برخی از مقامات جمهوری اسلامی مورد شک و تردید قرار گرفته و آنها اعلام کرده‌اند که آمار واقعی مرگ و میر در ایران از این هم بیشتر است.


خانم لاری روز جمعه در عین حال وضعیت استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان را «قرمز» اعلام کرد.

در روزهای اخیر روند شناسایی بیمار و مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران، صعودی بوده و شماری از مناطق زرد یا سفید نیز دوباره قرمز گزارش شده‌اند.

از جمله حسن اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز به طور رسمی اعلام کرد که این استان وارد «پیک دوم» بیماری کرونا شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افزایش آمار بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان در روزهای اخیر، هشدار داده که آمار «به طور جدی» در حال افزایش است.

به گفته اینانلو، «کنترل این پیک به مراتب سخت‌تر است، چون توان و انرژی مردم برای مقابله با بیماری تحلیل رفته و فشار اقتصادی و صدمات آن هنوز جبران نشده است».

میزان افزایش بیماران مشکوک به کرونا در مازندران هم به اندازه‌ای افزایش یافته که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرده ملاقات با بیماران در بیمارستان‌های این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

این روابط عمومی گفته به علت افزایش «تعداد ناقلین بی‌علامت و و بیماران بستری مشکوک به کرونا»، این درخواست را مطرح می‌کند.

خبرگزاری ایرنا نوشته بستری بیماران کرونایی در بابل با افزایش ۲۵ درصدی در ۴۸ ساعت گذشته بعد از ۵۰ روز بار دیگر سه رقمی شد و به ۱۰۳ نفر رسید.

این زنگ خطر در این استان در حالی به صدا درآمده که مدتی بود وضعیت استان مازندران از قرمز به زرد و در برخی شهرهای این استان، به سفید تبدیل شده بود.

منابع: شبکه خبر، ایسنا، ایرنا و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG