لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۲

ویروس کرونا؛ ابتلای ۴۰ هزار نفر در آمریکا در یک روز


یک کادر درمانی در نیویورک (عکس از آرشیو)
یک کادر درمانی در نیویورک (عکس از آرشیو)

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا طی یک روز به بالاترین حد خود از زمان آغاز همه‌گیری، یعنی به ۴۰ هزار و ۱۷۳ مبتلای جدید، رسیده است. در همین حال٬ ایالات‌های تگزاس و فلوریدا با موج تازه‌ای از شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌اند.

دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا می‌گوید٬ بیشترین تعداد مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ آوریل (دو ماه پیش) به ۳۶ هزار و ۴۰۰ مورد رسیده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا طی دو هفته گذشته در آمریکا ۶۰ درصد رشد داشته است.

فرمانداران تگزاس و فلوریدا دستور داده‌اند که فرآیند کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا متوقف شود و بازگشایی کار کسب را در این دو ایالت به تعویق انداخته اند.

گرک آبوت، فرماندار تگزاس دستور داده است که تمامی «بارها» و مشروب فروشی ها تعطیل شود و رستوران ها فقط با نیمی از ظرفیت حق فعالیت خواهند داشت. در فلوریدا نیز فروش مشروب در بارها ممنوع شد.

گرک آبوت گفته است، واضح است كه دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا تا حد زیادی به انواع خاصی از فعالیت‌ها از جمله بارها مرتبط است که شهروندان در این مکان‌ها تجمع می‌کنند.

تا پیش از این، گرک آبوت برنامه بازگشایی کامل کار و کسب در تگزاس را دنبال می‌کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، طی سه روز اخیر بیش از ۱۷ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایالت تگزاس شناسایی شده است. روز پنجشنبه این ایالت تقریبا شش هزار مورد ابتلای جدید داشت.

شمار مبتلایان جدید در ایالت فلوریدا نیز به ۹ هزار نفر در یک روز رسید و تقریبا نسبت به دو روز پیش دو برابر شد.

در شهر هالیود در ایالت فلوریدا پوشیدن ماسک اجباری شده است.

دکتر آنتونی فاوچی٬ مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و یکی از مقامات ارشد ستاد مبارزه با کرونای کاخ سفید، هم هشدار داده است در صورتی که محدودیت‌ها و مقررات برای فاصله گذاری اجتماعی با جدیت رعایت نشوند، کشور شاهد اوج گیر دوباره همه‌گیری خواهد بود.

وی تاکید کرده است، در چنین صورتی حتی مناطقی که وضعیت با ثباتی دارند، ممکن است دچار مشکل شوند.

دکتر آنتونی فاوچی گفته است، آمریکایی مسئولیت اجتماعی دارند نگذارند که به بیماری کوید ۱۹ مبتلا شوند و بخشی از چرخه این همه‌گیری باشند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا تا کنون به ۱۲۵ هزار نفر رسیده است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور نیز بیش از دو میلیون و ۴۵۷ هزار نفر اعلام شده است.

منبع: آسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG