لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

هشدار درباره احتمال افزایش تعداد مبتلایان روزانه کرونا در آمریکا «به ۱۰۰ هزار نفر »


دکتر آنتونی فاوچی
دکتر آنتونی فاوچی

دکتر آنتونی فاوچی، مشاور ارشد کاخ سفید آمریکا در روند مقابله با کووید-۱۹ روز سه شنبه نسبت به احتمال افزایش روزانه شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۰ هزار نفر هشدار داده است.

طی هفته‌های اخیر سه ایالت کالیفرنیا ، تگزاس و آریزونا به عنوان کانون تازه شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدل شده‌اند. در همین حال، تلاش ها برای انجام مراحل آزمایشی واکسن بیماری کووید ۱۹ تسریع شده است.

دکتر آنتونی فاوچی، مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ، به اعضای یک کمیته سنای ایالات متحده گفته است، خیلی واضح است که فعلا بر اوضاع کنترل کاملی نداریم و «من خیلی نگرانم، چون می‌توان بسیار بد شود.»

وی تاکید کرده است٬ کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. اگر روند تغییر نکند من متعجبم نخواهم شد که به ابتلای ۱۰۰ هزار نفر در روز برسیم.

مشاور ارشد کاخ سفید آمریکا در روند مقابله با کووید-۱۹ می‌گوید، هم اکنون روزانه شمار مبتلایان جدید ۴۰ هزار نفر است و اگر تدابیر گسترده در سراسر کشور برای جلوگیری از همه گیری اتخاذ نشود، شمار مبتلایان روزانه به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی تاکید کرده است، نباید همه توجه را بر مناطقی که هم اکنون با افزایش سریع شمار مبتلایان مواجه اند، متمرکز کنیم. چنین رویکردی کل کشور را به مخاطره می‌اندازد.

مشاور ارشد کاخ سفید آمریکا در روند مقابله با کووید-۱۹ خواستار رعایت کامل مقررات از جمله پوشیدن ماسک و فاصله اجتماعی برای مقابله شیوع این بیماری همه‌گیر شده است.

دکتر آنتونی فاوچی همچنین گفت که هیچ تضمینی نیست که به زودی واکسن به دست خواهد آمد، اما دانشمندان براساس اطلاعات و داده با احتیاط خوشبین هستند که واکسن در سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.

او تصریح کرد: در اوایل سال جدید دوزهای واکسن مهیا خواهد شد.

رویترز می‌گوید٬ شمار بیماران کووید ۱۹ حداقل در ۱۰ ایالت، از جمله تگزاس و فلوریدا ، بیش از دو برابر شده است. طبق این گزارش در برخی از مناطق تگزاس و آریزونا بیمارستان‌ها با کمبود جا برای بستری کردن بیماران مواجه هستند.

تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار نفر در آمریکا بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان در این کشور دو میلیون و ۶۸۲ هزار نفر اعلام شده است.

در همین حال، اتحادیه اروپا اعلام کرد که مرزهای خود را برای ورود مسافران از ۱۴ کشور می‌گشاید. اما این مقررات تازه اتحادیه اروپا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده حداقل برای دو هفته دیگر مسافران آمریکایی را شامل نمی‌شود.

طبق اين تصميم مسافران چند کشور بزرگ دیگر از جمله روسیه، برزیل و هند نیز در حال حاضر اجازه ورود به اتحادیه اروپا را ندارند.

XS
SM
MD
LG