لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

مرگ ۲۴ نفر در انفجار انتحاری داعش در کابل؛ اغلب قربانیان دانش‌آموز بودند


طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرده است که در جریان یک حمله انتحاری در مقابل یک مرکز آموزشی در کابل، ۲۴ نفر کشته و ۵۷ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش رادیو آزادی، در جریان این انفجار که ظهر روز شنبه ۳ آبان رخ داد، فردی که مواد منفجره را به بدن خود بسته بود، خود را مقابل مرکز آموزشی «کوثر دانش» در منطقه ۱۳ شهر کابل منفجر کرد.

مسئولیت این حملۀ انتحاری را شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی معروف به داعش پذیرفته است.

مرکز کوثر دانش که از مراکز مهمی آموزشی در کابل محسوب می‌شود، مرداد سال ۹۷ نیز شاهد یک انفجار انتحاری بود که به کشته شدن ۴۸ دانش‌آموز منجر شد.

این حمله انتحاری در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

کاربران افغان فعال در توییتر با انتشار عکس‌هایی از قربانیان این ماجرا، نوشته‌‌اند که اغلب قربانیان این ماجرا نوجوانان بوده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان و زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان این حمله را محکوم کرده اند.

آقای خلیل‌زاد روز ۲۸ مهر در واکنش به افزایش خشونت‌ها در افغانستان هشدار داده بود که ادامه خشونت‌ها و درگیری‌ها برای کسب امتیاز، می‌تواند فرایند صلح در این کشور را تهدید کند.

روز گذشته در جریان بمبگذاری کنار جاده‌ای که به گفته مقام‌های دولتی افغانستان توسط طالبان انجام شده، ۹ نفر کشته شدند.

۲۷ مهر ماه نیز انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در غور افغانستان ۱۴ کشته و ۱۰۰ زخمی به‌جا گذاشت.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید در جریان درگیری‌های خشونت‌بار هفته گذشته در مناطق مختلف افغانستان، ۵۰غیرنظامی کشته شده‌اند.

افزایش خشونت‌ها در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های دولت افغانستان و گروه طالبان چهار هفته است که مذاکرات صلح را در دوحه قطر پیگیری می‌کنند.

XS
SM
MD
LG